Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* MPs tal från Almedalen

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > MPs tal från Almedalen

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 3 jul 2015 12:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Fridolins tal om skolfrågorna var så väl genomtänkt och sträckte sig över hela barns barndom.Grundkunskap som man känner då man arbetat själv i alla år i dessa yrken.
Det som det först drogs in på var speciallärare, skolkuratorer.De som hade möjlighet att lyfta ur de elever som förstörde för hela klassen.
Då krävs verktyg, modeller, pedagogik för dessa ungdomar så man kan och vågar ta tag i frågorna.
Han är den jag känner störst förtroende för av alla våra politiker. Hans vänliga framtoning och enkelhet utan högfärd, hånfullhet mot andra politiker. Han är bra vår Fridolin.
Mvh/Sunny..

Skrivet av Edor 4 jul 2015 07:25
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

Talet, som den berömda påsen, tomt och innehållslöst.

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 jul 2015 08:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hoppsan!
Surt sade räven.
Men skolfrågorna var klockrena, det vet man som specialpedagog. Man vet vad som behövs.
Nedmonteringen av skolan har gått för långt. In med kvalificerat folk som inte räds att ta tag i huliganer och mobbare.
Börja lära barnen redan i förskolan, rätt lärare på rätt plats.
En fråga om förskollärares karensdag gör ingen skola.
Att Fridolin är den trevligaste partiledaren är sant. Han säger själv att han inte vill misskreditera de andra för att dra poäng utan på sin politik.Det behöver man inte om man har ett program.
Det skulle andra lära sig av.
För visst är det så att en del inget annat har än att kasta skit på de andra partierna? .../S

Skrivet av Inaktiverad 5648 4 jul 2015 09:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Så är det och skolan behöver resurser och inte monteras ner.

Skrivet av Inaktiverad 3466 4 jul 2015 22:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

MP har nu havererat miljöpolitiken (etanol , vindkraft osv.)
nu har dom hittat ett nytt lockbete, Skolan, släpp för herrans namn inte in dom där.Det är så eländigt det kan bli, utan MPs hjälp.
Sjöstedts tankar att satsa på kollo vore väl något att tänka på,
Försvaret håller på att sälja ut massor av anläggningar lämpliga för Kolloverksamhet, själv har jag en bakgrund i Scoutingverksamhet som givit mig mycket.

--
sven

Skrivet av Inaktiverad 5647 5 jul 2015 16:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Hur tunn än en pannkaka är så har den två sidor....S

Skrivet av Inaktiverad 4552 6 jul 2015 09:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

JAG OCH MÅNGA FLER ÄR OTROLIGT BESVIKNA PÅ MILJÖPARTIET.
Hoppas de åker ur riksdagen nästa gång.
Vi trodde att de skulle rösta för att ILO 169 skulle ratificeras för samernas rättigheter till Land och vatten. Trots att Sverige fått allvarliga anmärkningar från FN i frågan fortsätter den ena regeringen efter den andra att minimera samernas möjligheter att leva av och med naturen.

Skrivet av Inaktiverad 5647 6 jul 2015 09:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det har gått för kort tid än för att alla frågor hunnits med. Det är orimligt att hinna allt på denna korta tid då alliansen inte hunnit med något på 8 år.
Miljöpartiet måste rätta sig efter S i det mesta, så kanske får man lägga en bit av allt som inte genomförs på S.
Jag ska rösta på Fi nästa gång även om de inte kommer upp till 4% gränsen.
Men skolpolitiken kan jag helt säga att Miljöpartiet har den bästa politiken. De vet vad som krävs, vilka utbildningar som krävs för att klara skolsituationen.
Det måste till specialpedagoger som kan ta alla de situationer som är stora i skolan. Lugnet måste in för de elever som vill satsa på sina studier, särskilt flickor.
Dyslexi, mobbing,droger,våld,våld mot lärare, skadegörelse,skol och förskolebränder, mm. Allt sådant måste stävjas med utbildad personal. Det är betydligt svårare än vad de flesta förstår.../S

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1951 trådar med 17777 inlägg. 360 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".