Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Varför fler tiggare i Skara än Berlin?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Varför fler tiggare i Skara än Berlin?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 7278 15 dec 2015 10:15
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Var nyligen några dagar i Berlin och förutom alla våra strövtåg kors och tvärs, lade vi märke till något vi saknade. Vi såg inte en enda tiggare förutom två tyska hemlösa utanför det stora knôkfulla rikemansvaruhuset KaDeWe.

Både min fru och jag samt alla i sällskapet med oss förvånades över detta märkliga. Bara i Skara har vi 6-8 stycken som tigger. Och i Berlin ingenting. Vårt iakttagande bekräftas då man söker runt lite på nätet.

Då det i båda länderna är likartad lagstiftning så bör handhavandet av situationen vara det som gör skillnaden. Sveriges slapphet visavi Tysklands ordnung! När får vi politiker i Sverige som inte är fega utan vågar ta tag i sakerna ordentligt?

Skrivet av Inaktiverad 4552 16 dec 2015 10:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Tyskland har tagit emot flest flyktingar. Just nu drar många flyktingar tillbaka sin asylansökan i Sverige och återvänder hem . Tycker det är intressantare fråga än att du såg färre flyktingar i Berlin än i Skara.

Skrivet av Inaktiverad 7278 16 dec 2015 10:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Varför blanda in flyktingar som inte har med saken att göra. Har Du andra frågor som är intressanta för Dig, ta dem då i en egen tråd!

Skrivet av Inaktiverad 3466 17 dec 2015 13:35
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

För 10 - 15 år sedan hade Berlin fullt med tiggare, men dom löste det på enkelt och naturligt vis, slutade att skänka allmosor till tiggare.Och tillämpa landets lagar på ALLA mänskor som vistas i landet.

Skrivet av Inaktiverad 7278 17 dec 2015 22:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Tack för det sven, det var tydligen som jag trodde. Och det är tydligen så också att om vi svenskar inte gett tiggarna något hade vi inte haft dem här. Det var ju det första jag sade och tänkte då vi började få tiggare i Sverige!

Men tyvärr så är det alldeles för många svenskar som tycker deras givmildhet är vacker, men förstår inte problemen de skapar.

Tittar man så på politiker och myndigheter så tycks de bara svamla och inte få tummen ur. Detta trots att polisen faktiskt har lagen på sin sida och kan med dess hjälp avhysa alla icke önskvärda "lösdrivare".

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2093 trådar med 18404 inlägg. 411 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".