Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Nyord

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Nyord

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 19 av 19.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av cats 3 aug 2016 14:20
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

cats

(Medlem)

Nja
Reservkarl är nog en man en menig indelt soldat som ersatte annan soldat om denne avgick.
En reservkvinna? ja inte mig emot med tanke på hur självständiga kvinnorna blivit nu för tiden ha ha

Skrivet av Mynta 3 aug 2016 22:00
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Att veta vem man är - jag tror jag gör det!
Självständig kvinna!
Vore ändå lite vilsamt att i bland få göra om sig till ett "mähä"-går inte för det ligger i generna detta.
Nå visst går det att låtsas för en kort stund och just den stunden kan bli förödande för resten av livet.

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 aug 2016 08:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Visst Mynta!
Inget hindrar oss längre att bli vad vi vill.Ord dödar inte, det härdar oss bara.En kvinna kan gå hur långt hon vill idag.
Inget binder henne vid spisen. Förskolor, skola och fritidshem gör henne självständig.
Jag har klarat mig själv och valt mina män på andra premisser.Min dotter har jag peppat, hon har bäst utbildning av mina fyra barn och delat allt med maken.Mamma, mor, mamsen,finaste orden som klingar lika fint genom århundradena.Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 7278 4 aug 2016 09:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Om jag skulle se i generna som jag hittat via släktforskning skulle jag nu ha ett halvt dussin barn med en massa kvinnor som jag varken försörjt eller bott ihop med. Jag skulle som många andra män bara dela med mig av min säd utan att ta ansvar för det.

Jag kan se att generna gjort ett hopp över mig för mina barn och barnbarn har halkat ner på samma nivå som förfäderna. Och detta har skett utan deras vetskap om släkten för de är inte intresserade av min släktforskning. Alltså vill jag påstå att det ligger i generna. Min första fru, som jag har barnen med har liknande arvsgener...

Så mitt i generationerna finns jag den trogne mannen som offrar allt för sin familj och jämlikt delar allt vad hemmet kan begära. Ingen i släkten förstår hur jag kan leva så..
Uppdaterat: 4 aug 2016 09:39  

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 1801 trådar med 16998 inlägg. 317 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".