Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Polisens funktion idag

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Polisens funktion idag

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 10 av 10.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 6 dec 2016 22:33
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Hur fungerar polisen idag? Det är frågan.
Den sammantagna bilden jag själv har fått via massmedia, även då man är sådan att man inte köper rubriken utan läser artiklarna, är att det finns stora brister. I den omedelbara närheten upplever jag också polisens frånvaro och lång inställelsetid då något händer. De omorganiserar, har vi fått veta... såå, men varje dag behövs ändå en fungerande polis, anser jag.
Om en vecka (den 13/12, själva Luciadagen) ska SVT:s "Veckans Brott" ha stor utredning i frågan enligt vad de utlovade idag - med rikspolischefen och inrikesministern. Det blir intressant att höra om det kommer att presenteras konkreta åtgärder då, eller om det bara blir floskler.
Har du erfarenheter, positiva eller negativa, om detta ämne? Skriv ett nytt inlägg.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Oskaria 6 dec 2016 23:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Bengt, jag avundas inte de Poliser som återkommande utsätts för omorganisationer, innebärande frånvaro av arbetsro o rutiner. Kan inte låta bli att lägga in nedanstående urgamla citat:

Petronius Arbiter

"Vi tränade hårt - men varje gång vi började få fram fungerande grupper skulle vi omorganiseras.
Jag lärde mig senare i livet att vi är benägna att möta varje ny situation genom omorganisation och även vilken underbar metod detta är för att skapa illusionen av framsteg, medan den åstadkommer kaos, ineffektivitet och demoralisering".

Källa:Gaius Petronius, romersk författare, död år 66 e Kr

Skrivet av LovisaEmil 7 dec 2016 00:33
  Skriv ut Direktlänk

LovisaEmil

(Medlem)

Ja det här med omorganiseringen har vi ju hört länge nu. Men det är ju ett ganska allmänt hållet uttryck. Skulle vilja veta mer konkret vad det är som gör att denna omorganisering påverkar arbetet så att det för en utomstående nästan tycks ha upphört. Ska man omorganisera en verksamhet som inte går att stänga, utan måste fungera under tiden, då måste man ju planera för det också. Som tur är har jag inte haft något behov av deras tjänster på senare år.
/LovisaEmil

Skrivet av Inaktiverad 5647 7 dec 2016 08:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja samhället har förändrats och ingen har respekt varken för människor eller polis. Det var hemskt fult som de ljög om beskjutningen, då de sköt ihjäl den unga pappan.Då faller tilliten bort.
Men de är väl lika korrupta som övriga samhället. För lite personal säger alla oavsett vad de arbetar med.Men man måste göra bra jobb oavsett.
Farligt både inom sjukvården och polisens arbete. Men det är så synd om alla idag som måste jobba.De har fullt upp med sina telefoner och porrtittande.
Barn på 8 år blir beroende av porr enligt undersökningar. Jag är glad att tillhört en annan generation då arbetade man för att leva och satte heder i att göra ett bra jobb.Men så är det inte alls idag.Man är rädd i trafiken då alla sitter med sina telefoner samtidigt som de kör. Ja det är mycket ändå som var bättre förr. Sjukvården är ett lysande exempel! Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 dec 2016 09:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Den stora om organisationen är ett misslyckande, poliser säger upp sig och många går på knäna. Det skall bli spännande att kolla på vad GW har att säga till gästerna i nästa program.

--
Lasse.

Skrivet av Bengt 11 dec 2016 19:52
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ett dagsfärskt exempel, som i detta fall inte har med våldsbrott att göra men ändå, från en lokaltidning efter att en bil kört av vägen i halkan:

Bbl/AT
Polisen hann inte fram till platsen förrän bärgarna varit där och tagit bort bilen.

Jag vet inte om den enkla meningen säger er något? Mig säger den en hel del...

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av sven 14 dec 2016 15:42
  Skriv ut Direktlänk

sven

(Medlem)

Jag förmodar att Polisen prioriterat allvarligare saker att åka på!
Sven

--
sven

Skrivet av Inaktiverad 8393 18 dec 2016 20:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 8393

Hej Sven !
När jag var grabb ...många år sedan tog polisen en om man cyklade utan lyse eller skjutsade ... därför att de var både patrullerande poliser på gatorna och poliser som åkte radiobil. Det var inte snack om att prioritera ...........det var bättre förr.
Då fick folk som hade haft inbrott hjälp av polisen och det gick att komma fram på telefon. Folket i dag skall väl för f... inte acceptera att det förklaras med omorganisation när polisen inte kommer.
Augusti

Skrivet av sven 18 dec 2016 22:01
  Skriv ut Direktlänk

sven

(Medlem)

Hej Augusti!
Du beskriver en lycklig tid vi hade innan gränserna öppnades
för all sköns kriminella. Vem kunde ana att ambulanser och brandfordon skulle behöva eskort av polis, att hela stadsdelar skulle bli rena gangsternästen. Och allt detta på några få år.
Vi skulle väl alla önska att vi kunde vrida klockan tillbaka,och få lag och ordning tillbaka!

--
sven

Skrivet av Inaktiverad 8393 21 dec 2016 14:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 8393

Det är ju så förvånande att det är mera än två år sedan Polisen började sin omorganisation, och hela den tiden har det haltat fram och poliser har slutat sin anställning och många mår förbaskat dålig och andra blir hotade från sina överordnade.OCH HÖGSTA CHEFEN sitter och försvarar allt detta med att det tar sin tid ???????

Post Nord håller också på att omorganiserar.

Läkarvården och äldrevården likaså.

Augusti

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1787 trådar med 16926 inlägg. 314 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar