Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Valfläsk redan från S regering

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Valfläsk redan från S regering

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 21 av 21.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Inaktiverad 5526 21 sep 2017 09:18
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5526

Ja, nu har jag varit inne här med. Läst vad alla skrivit. Intressant, vad olika tyckanden det finns. Ska väl så vara. Jag tyckte att Alliansen var bra tidigare, under Reinfeldts tid, men inte deras sjukvårdsagenda. Ingen skulle/ska få vara sjuk, utan det är bättre att arbeta, säger de. Man säger det fortfarande.
Nuvarande regering har verkligen tagit tag i våra problem som nu finns, och det är mycket bra. Självklart kan de andra partien inte hålla med, de vill ju själva regera. Men att spara nu inför kommande tider, som alliansen tjatar om, betyder att ingen skulle få det bra. Underhåll av järnvägar t.ex, är mycket dåligt skött. Som kvinna och pensionär, VET jag, efter över 40 år i arbete, att vi får inte så mycket i pension. Därför är det välkommet med lite mer. Tyvärr gjorde man om systemet för många år sedan, som vi nu får betala för.
Blanda nu inte ihop mig med Possitiv, för jag har ett a på slutet.
Jag tror att folk är klokare vid detta val som kommer. Nu har vi provat en del, så vi vet. Possitiva

Skrivet av Inaktiverad 5647 21 sep 2017 09:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Vad man sett genom åren det är i alla fall att missnöjesparti är ingen väg framåt. Man måste få hopp i om bättre tider och allt som görs är bättre än att klaga på allt och alla.
Tycker mycket bra saker kommit fram trots alla som klagar på vartenda förslag.
Vi får se om de håller sitt ord, det är viktigt! Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5526 26 sep 2017 09:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5526

Ja visst är det missnöjes parti, men de förstår ju inte vad det ställer till med i förlängnigen. Nu när Kalla Fakta har visat inifrån SD parti, så kanske folk begriper lite bättre. Det var otroligt bra att de visade deras riktiga sida! Varför skulle de tidigare medlemmarna ljuga? Åkesson såg ut som om någon hällt iskallt vatten över honom. Om man sitter i toppen, som han, hur kan man då missa denna inf?? Bra att allt smutsigt kommer fram. Possitiva

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 sep 2017 09:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja du har så rätt! Men att Löfven skulle vara ovetande det var en annan femma.
Men att de har förbrytare och män som begår sexuella övergrepp oh nej, det skyllde han på avhopparna?
Så farligt detta är.Men nu börjar de visa sina rätta ansikten.
Men vi som ser klart vet att detta är allvarligare än vad många förstår.Missnöjesparti har aldrig lett till något bra.
Jag tyckte synd om kvinnorna som råkat så illa ut. Kunskapen var dyrköpt.
Jag får kalla kårar då jag ser dessa män.Män från andra tider i nya skepnader. Du skriver så bra Possitiva!!! Trevlig resa! Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 4906 27 sep 2017 21:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4906

Jo det är sant var fruktansvärt det man hörde om SD riksdagsmannen , han har fått sparken jättebra !! Men rätt skall vara rätt , har för mig att socialdemokraten som är förste talman nu blev anmäld för nåt liknande ett antal år sen , det tystades ner ! Skall nog sopa framför egen dörr innan man dömer andra !

--
Bilburen natur och djurvän.

Skrivet av Inaktiverad 5647 28 sep 2017 03:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

J a,det finns många skitstövlar. Men det blir inte mindre allvarligt för att andra gjort samma sak.
Så är det ju det att de talar hela tiden om alla invandrare som våldtäktsmän, där kan man prata om att kasta sten i glashus, både vad gäller kriminalitet och annat.Just sektkänslan som finns är läskigast. Det smyger på människor som ett gift.
De blir avstängda för antisemitism och de slåss. Hur mycket de än rensar så finns undertonerna där. Att rida på -hatvågen- har alltid lett till våld och död i alla tider.Man måste fråga sig vad har de att erbjuda människor? Hur ser deras människosyn ut? Hur värderar de kvinnor, homosexuella,judar, Romer,muslimer mfl?
Rädsla göder troll!

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 1782 trådar med 16872 inlägg. 312 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar