Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Den unga pojken John Rohn!

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Den unga pojken John Rohn!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 1 av 1.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 29 sep 2017 16:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Idag är det 22 år sedan John mördades och sparkades ihjäl av skinnhuvuden på en klippa då han skulle hjälpa sin vän. John hoppade i vattnet, men då han såg sin vän misshandlas simmade han tillbaka för att hjälpa honom, han kamraten som var hans bästa vän. Han blev då våldsamt attackerad och sparkades till döds och kastad i vattnet.
De skulle vara där på klippan grilla korv och ha en trevlig stund, men hatet satte stopp för hans unga liv.
Än idag skändas hans grav. För mig är John en hjälte som jag tänker på med stor kärlek.
Mina år på OBS kliniker gjorde att jag kom i kontakt med dessa skinnskallar och hatet de spred över sina offer. De gav sig på våra särskolebarn och spottade på allt och alla.De slog de svagare.
Jag såg en rörelse vakna och kraften som hat har. Vi var naiva då som lärare och tänkte att det var barn som fart illa. Men nej så var inte fallet i många av dessa grabbars liv.
Många kom från välsituerade hem.Det var ej heller ADHD barn eller de unga med Asbergers.
Jag tror att giftet får de hemifrån att sprida på allt som de tror står över. Ett elittänkande, en överklass av människor.
De vet inte att kvalitén på en människa sitter i hjärtat.Ord som kärlek, solidaritet, alla människors lika värde, demokrati,empati,glädje och lycka existerar inte.Några vaknar upp, men många gick in i nystartade parti med rasistisk, nazistisk ideologi.
Mina tankar går till John Rohns familj denna dag.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1801 trådar med 16998 inlägg. 317 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".