Ja, Du Sunny. Jag såg inte Opinion, men det Du skriver är på något sätt typiskt. En del kan bara inte förstå, en del törs inte förstå. Regissören såg jag på TV för några dagar sedan, och tänkte då, att med det beteendet, finns inte alla hästarna hemma! De yngre tjejerna känns tuffare, men å andra sidan mer utsatta ordmässigt. Skolorna måste nog införa mer ordning och reda i klasserna. Prata mer om det. Det finns ju föräldrar, som inte bryr sig, och då kan deras barn ändå få en dos, av samhället. Det uppdelade samhället, med olika kulturer, påverkar mycket. Det är inte bara svenskar som håller hårt på sitt eget. Många som kommer hit, får höra, att de ska inte vara ihop med svenska flickor, eller ens kompisar. Men förgripa sig på dem, det går bra!!
Dubbelmoraal. Jag vet inte hur man ska komma tillrätta med den snedvridna uppfattningen, om hur man behandlar flickor, barn, kvinnor. Många mäns hjärnor verkar inte ha tillgodosett all upplysning, empati och vad som är moral.
Vi måste bara fortsätta att informera. Sätta ner foten. Anmäla m.m. Vi hinner nog inte med, att få uppleva förändring. Possitiva