Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Nya lagar 1/1 2018

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Nya lagar 1/1 2018

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 30 dec 2017 13:09
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ett antal nya lagar börjar gälla 2018. En sammanställning av dessa kan man läsa här:
SVT: Nya lagarna som börjar gälla 2018

Vissa av lagarna börjar gälla först senare under året, men en hel del händer nu den 1 januari.
En del berör oss som jobbar med internetsajter. Inte minst "Olaga integritetsintrång", som bl.a. innebär förbud mot att sprida privata bilder i syfte att allvarligt skada annan person. Just på den här sajten har det dock alltid varit förbjudet genom interna regler, så det blir ändring här.
Ett ökat lagkrav om tillgänglighet för funktionshindrade hos bl.a. frisörer och restauranger kommer, dock börjar det gälla först i maj.
Det blir billigare att skaffa elcykel. En ny elfordonspremie införs för elcyklar från februari.
Ett förbud för bilförare att tala i telefon med mobilen i handen införs från februari. Att "tala" är nog det lilla problemet i det fallet, men nu ska "rattsurfare" som sitter och skriver på facebook medan de kör sättas åt.

Skriv gärna vad ni tycker om de nya lagarna.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 3 jan 2018 14:01
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Hälsar dessa nya lagar Välkomna!

Hur tillgängligheten skall kunna förändras i Sundvall är jag spänd på att få se.

Efter att ha åkt med otaliga yrkeschaufförer som pladdrat i mobilen känner jag att "min tid är nu" nu kommer jag att ryta i!

Tycker lite synd om ändringen i förmånsbeskattningen då det gäller trängselskatten/kommer att drabba mina anhöriga och det skall ju inte svida i egen päls utan bara i andras!

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1717 trådar med 16715 inlägg. 287 (17%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar