Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Fara med vaccin?.

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Fara med vaccin?.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 9 av 9.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 23 feb 2018 11:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

I dagens tidningar läser vi om att vaccinet inte täcker årets influensa, samt att det är en annan influensa som slår hårt. I England har 150 personer dött och I USA dör människor som innan varit helt friska.
Enda året jag vaccinerade mig så fick jag -svininfluensa- och fick sjukhusvård.Varför?
Jag tror man blir övermodig då man vaccinerat sig. Jag är säker, så rör man sig i miljöer där viruset härjar. Spritflaskan man hade förr i bilen som man använde efter att handlat och varit i folksamlingar blir oanvänd.
Vaccinet kan man ta, men man ska leva som om man inte tagit det tror jag.Träffar de lite rätt ett år och influensan kommer i tid så har man ett visst skydd, men inte mot de andra influensorna.
Råd vid influensa.
Vädra lungorna, andas djupt och tryck ut luften med sammanpressade läppar, för att slippa lunginflammation.
Drick vatten för att hålla njurarna igång.
Byt handdukarna och tandborsten efter genomgången influensa.
Försök att vara uppe lite även om du är svag.Hålla musklerna igång.
Skölj och gurgla halsen i kallt vatten, bättre än varmt.
Sov i vädrat sovrum.
Ät lättsmält kost, havregrynsgröt och lätt soppa.
Vila.
Tänk positivt då det känns svårt. I morgon är det bättre!
Vid vinterkräksjukan hjälper inte handsprit, mycket tvål och vatten ska det vara då!
Krya på er, snart kommer våren! Mvh/Sunny

Skrivet av Mynta 23 feb 2018 15:20
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Du har rätt i det Du skriver!

Jag vaccinerar mig alltid för då känns det som om jag gjort vad på mig ankommer när jag kanske drabbas ändå och behöver vård!

Influensasprutan får väl ses som andra preventivmedel-inget är riktigt säkert och även jag har ju en dotter!

Skrivet av Inaktiverad 5647 23 feb 2018 16:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

När jag fick -svininfluensa- enda året jag vaccinerade mig så blev jag utskälld för att jag hade vaccinerat mig?Varför kan de inte hålla en enhetlig linje om vad som gäller?
Friska äldre ska inte vaccinera sig, men vem är helt frisk då man är 70 år?
Jag säger som så, vaccinera er, men var medveten om att det är bara ett visst skydd mot säsongs influensan, alla de andra kan man få ändå och vissa är aggressivare.
Ja nu pikar den för att sjunka inom en vecka.Hoppas att den är på nedgång snart...Mvh/Sunny

Skrivet av Citymermaid 24 feb 2018 11:24
  Skriv ut Direktlänk

Citymermaid

(Guldmedlem)

Den enda gång jag vaccinerat mig mot "vanlig" influensa blev jag jättesjuk några dagar efteråt. Efter en vecka i sängen och åter på arbetet, ringde jag mottagningen och frågade varför vaccinet inte bet, utan tvärtom gjorde mig sjuk. - "Jaa, du bar väl på någonting", svarade sköterskan osäkert. - "Bar på??" - "Ja, någon infektion eller virus som ännu inte hade brutit ut".

Goddag, yxskaft! Jag känner mig frisk, men är egentligen på väg att bli sjuk. Bäst att inte vaccinera sig, om, utifall, att osynligt virus härjar nånstans inne i kroppen. Who knows?

Och är jag redan sjuk, då ska jag naturligtvis inte heller vaccinera mig.

Spara pengarna och lägg dem på friskvård i stället!

/Citymermaid

Skrivet av Mynta 24 feb 2018 14:56
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Håller inte med Dig riktigt men vi är alla olika! Jag tillhör ju riskgrupp så jag har inget val-däremot har jag ett val jag ständigt gör och det är att jag håller mig undan från "riskmiljöer"-försöker vara utomhus och undviker folksamlingar.

Vaccinerats många år och drabbats en gång 2011 när ett virus fördes från Tyskland till mina barnbarns förskola på Söder! "Gulligt"gjort av föräldrarna att någon dag före jul lämna in sina sjuka barn!

SÖS fick mycket arbete!

Skrivet av dubbeltur 26 feb 2018 11:15
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Har vaccinerat mig i många år utan problem. Är företagare och har inte råd att chansa. Valet är fritt.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 5647 26 feb 2018 12:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja då ska man ta vaccin om man inte har problem med vaccinet!
Jag har legat inne på sjukhus nu och där har jag talat med läkare om detta. Jag blev avrådd förra gången då jag fick svininfluensan istället.
Nu rådde de mig att ändå ta vaccin, samt mot lunginflammation.Läkaren förklarade att det finns många uppfattningar även bland läkare.
Mycket handlar om immunförsvaret, har man ett aggressivt så händer annat i kroppen.
Man får själv besluta. Men i år täckte inte vaccinet den stam som nu går. Det finns flera influensor dessutom...Mvh/Sunny

Skrivet av Borka 4 mar 2018 14:51
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

Jag har aldrig tagit ngt vaccin mot Hongkong och allt vad de olika influensorna hette/heter. Mina föräldrar råkade ut för dem så gott som varenda år, jag klarade mig och stod för matlagningen. Som vuxen valde jag ett yrke där man verkligen var utsatt för smittorisker, jag blev busschaufför och folk hade en viss benägenhet att hosta och nysa en rakt i ansiktet.

Jag var visserligen förkyld ganska ofta, men det upphörde när jag slutade röka för 40 år sedan.

Antingen har jag ett bra immunförsvar lr också en enorm tur med att virus och bacelusker inte gillar mig.

--
I grunden smålänning

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2018 16:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Grattis!
Du har nog bra immunförsvar!
Men jag håller med dig för när jag arbetade i skolans värld och förskolans, samt hade fyra egna barn så var jag sällan sjuk.Jag fick min första influensa till julen 80 och höll på att stryka med.
Nu får jag nästan varje år oavsett om jag är vaccinerad eller ej. Immunförsvaret är mycket sämre nu.Samt att jag fått små barnbarn med konstiga virusstammar. Det är så jobbigt för kroppen, hjärtat har svårt att orka med.
Därför dör så många varje år av influensan....Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1801 trådar med 16998 inlägg. 317 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".