Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Me2 och muslimerna, har de en poäng?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Me2 och muslimerna, har de en poäng?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 15.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Hola 4 mar 2018 13:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Våra kvinnor gör sig attraktiva och en del klagar på följderna.

Islam är förkastligt av en massa andra skäl, men vi kan förstå att de vill dölja kvinnorna, eller har de också fall av Metoo?
Uppdaterat: 4 mar 2018 13:16  
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2018 13:38
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Men det finns hedersmord och våldtäkt är nog inget som har namn i vissa länder. I Japan kan man knappast inte anmäla det en gång. Kvinnans slaveri är en seg process fram mot frigörelse.
Det går lika långsamt framåt, som slaveriet av de färgade gjorde.
Kvinnor ska kunna klä sig hur som helst, det har ingen med att göra. Män skulle annars inte få gå i shorts eller badbyxor.
Det handlar om att tygla sig och ta kommandot över sina drifter, men det har ju inte behövts då vi inte fått anmäla eller klaga förr.
Fram för skygglappar till männen istället för burka för kvinnor...Mvh/Sunny
 
Skrivet av Hola 4 mar 2018 14:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

Muslimer har sina kvinnor i säck för inte fresta männen.

Det är skillnad på avklädda och påklädda kvinnor, mer eller mindre nakna vilka signaler de sänder ut och vad de egentligen vill.

På ex. krogen vill alla vara attraktiva.

Men man kan undra vilka Lotta Bromee gav sig på i åratal.

Poängen är att islam och muslimer kan ha lite poäng ibland.
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2018 16:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej, det handlar inte om hur kvinnor klär sig och varför. Det handlar om män som inte kan tygla sig.Ser Stockholmspoliserna, de jagar blottare varje dag.
Våldtäktsmän kan våldta mitt i vintern i snö. Klä er som ni vill kvinnor, det är vår ensak...Mvh/Sunny
 
Skrivet av Bengt 4 mar 2018 16:48
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

söndag 4 mars 2018, kl 14:48 skrev Hola
Muslimer har...

Påpekande: "Muslimer" är inte på ett sätt. De som råkar vara födda med Islam som religion är allt från lika sekulära som du och hela vägen upp till rena extremister. Generaliseringar blir alltid fel. Försök säga vilka individer du menar istället.

/Bengt



--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Hola 4 mar 2018 17:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

söndag 4 mars 2018, kl 16:48 skrev Bengt

söndag 4 mars 2018, kl 14:48 skrev Hola
Muslimer har...

Påpekande: "Muslimer" är inte på ett sätt. De som råkar vara födda med Islam som religion är allt från lika sekulära som du och hela vägen upp till rena extremister. Generaliseringar blir alltid fel. Försök säga vilka individer du menar istället.

/Bengt


Ja man ska var noga med orden så jag skrev muslimer senast, dvs en del av muslimerna.

I detta fall har debatten svängt om det överdrivna och min fru talar om kvinnor som ser ut som en hora, vad män kan tänka.

Uppdaterat: 4 mar 2018 17:13  
Skrivet av Hola 4 mar 2018 17:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

söndag 4 mars 2018, kl 16:28 skrev Sunny3
Nej, det handlar inte om hur kvinnor klär sig och varför. Det handlar om män som inte kan tygla sig.Ser Stockholmspoliserna, de jagar blottare varje dag.
Våldtäktsmän kan våldta mitt i vintern i snö. Klä er som ni vill kvinnor, det är vår ensak...Mvh/Sunny



Metoo har handlat om andra män. Muslimer döljer sina kvinnor för att inte väcka mäns lustar. De kan alltså likt vissa svenska män inte tygla sig annars?

Det är just poängen, muslimer förstår just detta bättre. Metoo har handlat om utmaningar på olika sätt, ibland fylla. Muslimer dricker sällan alkohol.

Så undantagen i dessa fall är ex. Lotta Bromee som fick sparken från radion, men vi har inte sett till några muslimer vad jag minns.

Allsidighet är intressant, objektivitet istället för att bara peka ut män och någon eller några kvinnor med män som offer.

 
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2018 17:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag fattar nog inte dina inlägg!
#Me too handlar om kvinnor i alla yrkesgrupper som utsatts för övergrepp av män.OBS inom alla yrken!
Muslimska kvinnor får bära skulden för vad männen gör genom att täcka sin kropp. Men de utsätts i hemmen likväl för diskriminering, våld, hederskulturer mm.
Män makt över kvinnor har funnits i alla tider.
Vår klädsel hindrar ingen våldtäktsman...Mvh/Sunny
 
Skrivet av Hola 4 mar 2018 19:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Hola

(Medlem)

söndag 4 mars 2018, kl 17:42 skrev Sunny3
Jag fattar nog inte dina inlägg!
#Me too handlar om kvinnor i alla yrkesgrupper som utsatts för övergrepp av män.OBS inom alla yrken!
Muslimska kvinnor får bära skulden för vad männen gör genom att täcka sin kropp. Men de utsätts i hemmen likväl för diskriminering, våld, hederskulturer mm.
Män makt över kvinnor har funnits i alla tider.
Vår klädsel hindrar ingen våldtäktsman...Mvh/Sunny


Muslimska kvinnor utsätts för annat ja, är de skylda här antastas de inte som lättklädda svenska vad jag vet.
Har man en sexig attraktiv fru har det sina risker, jag har därför en mer normal och välutbildad ;)

Uppdaterat: 4 mar 2018 19:11  
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2018 19:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Men inte kan man flytta skulden till kvinnan för mannens brott?
Det gjorde man förr i rättegångar, men det är förlegat och patriarkaliskt.
Sista våldtäkterna har skett utomhus i snö.
Inte vill vi tvingas tillbaka till spisen utan möjlighet att försörja oss och bli avelskor igen?
Förr då kvinnor bar hellånga kjolar i Sverige, svimmade mannen om han såg en ankel. Könen var skilda åt i Kyrkan för männen kunde inte hålla tankarna på Gud om de satt på samma sida.Männen hade rätt till sex i äktenskapet oavsett,det var kvinnans plikt.
Nej nu strävar vi mot jämlikhet och alla människors lika värde.
jag är glad för mina universitetsstudier och fina arbeten.Men lönerna är fortfarande ojämlika. Vägen är lång än.
En man med bar överkropp och tajta jeans får gå obesvärat. Kvinnors kläder har män inte med att göra överhuvud taget...Mvh/Sunny
 
Skrivet av dubbeltur 5 mar 2018 11:32
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Nej man kan inte flytta skulden till kvinnan för mannens brott men sunt förnuft är inte fel.
Vi uppmanas att inte lämna värdesaker synliga i bilen, att skaffa inbrottslarm i hemmet, vara försiktiga med våra kreditkort, inte ha plånboken i bakfickan osv. Med andra ord inte locka eller göra det enkelt för tjuven. Det tar vi för en självklarhet. Så länge det finns tjuvar, bedragare och våldtäktsmän så måste vi anpassa oss efter den verkligheten.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 5 mar 2018 14:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jaha, så då måste vi kvinnor inse att män inte kan ta ansvar för sina handlingar? Vad får kvinnan då ha på sig. En söt sommarklänning? Shorts, bikini på badstranden. Om hon klär sig i kort kort får hon skylla sig själv sade männen förr.
Det är feltänk helt igenom.
Vi kan inte se på män som varelser som inte har någon kontroll på sina känslor alls.
Såg att man i Danmark så inrätta bordeller med dockor, enda protesten var att en docka bara var 140cm, man ville inte ha dit pedofiler.Vilken grotesk värld, vem vill leva i den?
De flesta våldtäkter sker i hemmet. Vi kanske inte får ta av oss nakna då vi duschar.
Nej nu är det nog på galenskapen!Mvh/Sunny
 
Skrivet av dubbeltur 5 mar 2018 17:52
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Jag håller med dig Sunny3. Men vi kan inte ändra på verkligheten över en natt.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Inaktiverad 5647 5 mar 2018 19:12
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej det har ju tagit 100.000tals år redan så det lär nog dröja.
Men med tanke på att muslimska kvinnor skulle vara skyddade av sin klädnad så tror jag inte ens på det. Boko Haram rövade bort 100tals flickor i nikab och lång klädnad, de våldtogs och de som senare släpptes och var gravida blev bortkörda av sina familjer. Skammen som också kvinnan ska bära, våldtäktsmannens barn och så bli utstött. Vilken värld.
Jehovas Vittnen kräver att deras kvinnor har långa kjolar, inte ens då det är 40- får de ha varma byxor på sig. Allt är makt och kontroll oavsett. Jag känner så med mina 5 barnbarn som är flickor. Jag slutar aldrig att slåss för kvinnor, barn och djur i underläge....Mvh/Sunny
 
Skrivet av Citymermaid 7 mar 2018 20:42
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Citymermaid

Citymermaid

(Medlem)

Jag håller med i Sunnys förnuftiga och väl pålästa argument. Att i ett sekulariserat västeuropeiskt land böja sig för extremisters vanföreställningar om kvinnors rätt till klädsel, eget arbete och egen ekonomi, rätt att köra bil, välja sin partner själv etc, vore att avhända sig århundradens kamp för självklara rättigheter i ett civiliserat samhälle. Vi lever på 2000-talet nu - inte medeltiden - varför frivilligt vrida klockan tillbaka?

Tacksam att jag inte föddes i Indien, Pakistan, Kongo eller något annat land där kvinnor fortfarande behandlas sämre än husdjur på religiösa och kulturella grunder. Inte hjälper vi dem genom att tyst acceptera dessa även hemmavid - tvärtom. Fortsätt din kamp, Sunny! Dina fem flickbarnbarn har rätt till respekt oavsett hur de väljer att klä sig.

/Citymermaid
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".