Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Bageriet brann ned

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Bageriet brann ned

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 24 aug 2020 17:52
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu kanske vi får börjar baka själva (igen). Ett av Sveriges största bagerier brann ner inatt, Polarbröd i Älvsbyn. Hur det alls kan hända på det sättet diskuteras nu på många håll.
Det är flera frågetecken:
- Det var en ny anläggning, går alltså inte att förklara med gamla slitna grejor.
- En "brödklump", tydligen felaktig på något sätt, fattade eld i ugnen, men det händer sägs det, ska inte sprida sig vidare.
- Brinnande brödet kom ut på transportband av plats, där verkar det ha fått åka vidare och sprida elden, och inte omedelbart stoppats som det borde.
- Efter att brinnande transportbandet börjat tända på en del av byggande spred sig sedan elden snabbt över stora delar av anläggningen, stoppades inte av några brandsäkra skott.

Vet du något om allt detta, skriv gärna ett inlägg. Det finns fler frågor än svar just nu i varje fall.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 24 aug 2020 17:52  
Skrivet av dubbeltur 25 aug 2020 13:03
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Märkligt. Jag har ställt mig samma frågor. Intressant att ta del av utredning som måste komma.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 25 aug 2020 13:06
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

tisdag 25 augusti 2020, kl 13:03 skrev dubbeltur
Märkligt. Jag har ställt mig samma frågor. Intressant att ta del av utredning som måste komma.

Nej, precis, inga svar på de frågorna än. Bageriet återuppstår ju inte för att man får svar på det där, men det är väsentligt för att förhindra att det händer igen, när detta byggs upp igen eller på någon annan liknande anläggning.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2062 trådar med 18280 inlägg. 401 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".