Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Gängbrottslighet

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Gängbrottslighet

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av elida 22 okt 2021 12:29
  Skriv ut Direktlänk

elida

(Guldmedlem)

Gängbrotten är oroande! Ni alla kloka erfarna seniorer ,skriv och säg vad ni tycker att man ska göra för att komma tillrätta med den!
I mitt försök att hjälpa ett par strulpellar att komma igång med sitt skrivande hade jag plockat fram en massa roliga saker och bad dom att bygga en stad av dessa. Min tanke var att de senare skulle skriva om sitt arbete. De satte igång med väldig iver och lyckades bygga en riktigt fin stad. När jag senare bad dem att skriva och berätta om detta, tittade de på mig och satte igång att bomba hela staden med stor glädje! Vem tror ni kände sig misslyckad?

Skrivet av Oskaria 22 okt 2021 13:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Oskaria

(Medlem)

Bra o viktigt engagemang Elida!

"Strulpellarna" kanske saknade "instrument" för skrivandet! En hel del lämnar skola utan att ha läs- o skrivfärdigheter..

Det praktiska -att "bygga och bomba " fanns uppenbarligen kännedom om...

Skrivet av Diktaren 22 okt 2021 19:12
  Skriv ut Direktlänk

Diktaren

(Medlem)

Jag tycker att det var lovvärt försök, får mig att tänka på lekterapi: Om man bygger upp något fint, så kan det tolkas som att de inte står ut med det och måste slå sönder det, på samma sätt de som gör med sina liv. Misslyckandekänslan var nog att du tog över deras känslor. Hade de fått lekterapi när de gick i förskolan skulle kanske livet blivit ett annat för dem. - Bara lite spånande.

Skrivet av Citymermaid 28 okt 2021 12:05
  Skriv ut Direktlänk

Citymermaid

(Guldmedlem)

Strulpellarna som slog sönder sitt stadsbygge blev nog frustrerade och arga när de inte kunde formulera sig skriftligt, därför ett destruktivt beteende. Men de måste ändå haft en viss kreativ och praktisk begåvning i sina händer och huvuden som kunde skapa en vacker stad.

Dagens skola premierar elever med intellektuell och teoretisk förmåga medan hantverksyrken håller på att dö ut. Samhället behöver bådadera.

//Mariadne

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2062 trådar med 18280 inlägg. 401 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".