Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Radio - en del av samhället?

Forum > Allmän diskussion > Samhällsfrågor > Radio - en del av samhället?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av nyfiken 12 aug 2012 13:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Vad är det som pågår inom Sveriges radio?

En gång i tiden fanns bara en kanal och då fick tal och musik samsas på den sändningstid som fanns.

Så hände det sig att det blev flera kanaler att välja på och då bestämdes det att EN av kanalerna enbart skulle vara talkanal (ettan). I de övriga blev det musik som dominerade men det vet jag inte så mycket om eftersom jag mest lyssnat på ettan.

Nu har det sedan en tid kommit det ena musikprogrammet efter det andra där.
Varför ska det vara musik i alla kanaler?
Vill jag lyssna på musik vill jag själv välja den och inte tvingas på öronbedövande oljud av olika slag!!!
Det var ena sidan av problemet.

Den andra sidan är nog allvarligare.
Ettan har varit ett enkelt och bra sätt att hålla sig uppdaterad vad gäller det som händer i världen och lokalt. Dessutom har ettans program lärt mig lite av varje inom de mest skiftande områden som jag knappast ens visste fanns.

Så jag undrar: Vad pågår - Varför - Vad är målet - Vilka har beslutat om den ändrade inriktningen - Hur kan vi lyssnare visa vår vilja?

Det var många frågor som jag hoppas kan resultera i flera trådar med kloka synpunkter.


 
Skrivet av Bengt 12 aug 2012 22:54
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Du kanske mest tänker på programmet "Sommar" angående musiken? Jag kan hålla med om att musikvalet i det programmet, mellan pratet, ofta inte platsar i P1 riktigt. I övrigt brukar det dock sällan vara någon störande musik i P1, enligt min mening. "Sommar" kanske skulle sändas i P4 i sin nuvarande form, men kanske med en version utan musik alls i P1? Då kunde ju folk välja.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av nyfiken 13 aug 2012 12:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Nej, vore det bara "sommar" så gick det väl an. Det programmet sänds ju bara ett par månader om året.
"Mitt i musiken" verkar vara dagligen återkommande och lördagkvällar efter 23 har det en längre tid varit musik.

Förmodligen finns det fler program som bygger på musik och som jag missar eftersom jag lyssnar mindre på radion nu. Det har skett andra försämringar också så jag undrar om det är nytt folk i ledningen. Gamla rutinerade programledare verkar ha fått sparken.

Och vad har hänt med Karlavagnen som sänds i P4?
 
Skrivet av dubbeltur 13 aug 2012 15:14
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Nya chefer vill väl lämna avtryck efter sig och blir därför klåfingriga.


--
dubbeltur
 
Skrivet av djen 4 okt 2012 15:04
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt djen

djen

(Medlem)

Om man vill lyssna på ett blandat urval av musik så ska man lyssna till närradion. Det finns Närradiostation på flera platser i Sverige. Ett exempel är Radio Nybro som sänder på 98,1mhz 89,9mhz och på webbradion www.radionybro.se
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".