Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Pratande bula.

Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Pratande bula.

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5648 7 okt 2014 12:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Nyss hittade jag en bula under påslakanet och när jag lade handen på bulan hörde jag ett jamande läte, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 7 okt 2014 13:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

hihi, det var väl inte första gången? Tror inte du blev förvånad?
Syrrans gubbe har byggt en foderplats till deras två katter som är de mest påhittiga och busiga katter jag vet, de är nu två år.
Han har byggt två lådor på ett underlag, hakat fast matskålen som annars tömdes på golvet, likaså vattnet. Sedan har han gjort en hake till alltsamman som sitter fast i väggen.
Jag fick fnissanfall då jag såg mackapären.
Men katterna har plockat ned allt de kunnat, riktiga huliganer brukar jag säga.
Du får lära dig leva med bulor under lakanet, de håller husses bädd varm bara.....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 okt 2014 13:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det är mysiga bulor, din syrras busar verkar vara ett brôtegäng, dubbelpust. Mina små är väldigt diskreta och lata, de har nog tagit efter mig, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 7 okt 2014 13:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Katter hemma hos Lasse kanske?Under täcket.

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 okt 2014 13:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vilken rolig snutt, när Pia-Stina var väldigt liten så smet hon in påslakanet när jag skulle stoppa in instoppet, gissa om hon tyckte det var kul. Att jaga en liten katt inuti ett påslakan är inte lätt och de små klorna är sylvassa, det tog ett tag att få ut det lilla buset, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 7 okt 2014 14:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Precis så är det!
Min dotter ringde nu, de måste ta bort sin gamla katta, 17,5 år. Hon har kostat på så mycket och de får inget fatt i var felet är , så nu bestämde hon att det får vara bra.
Barnen är ledsna och gubben bortrest. Så typiskt, så var det alltid.
Hon har haft henne sedan hon pluggade i Linköping och levde ungflicksliv.
Då de flyttade och kissen fick börja vara ute,så fick hon 7 ljuvliga år med frigång och egen entré(en lucka). Ett riktigt bra liv.
Jag har gillat henne mycket, den klokaste katt jag känt.
En vaktkatt, hållit rent på råttor, jagat bort räven och strykarkatter.
Lilla stumpan nu får hon sluta sitt liv och begravas på sina jaktmarker.En mobil veterinär kommer dit.
Mvh/Sunny...(livets gång, mötas och skiljas)

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 okt 2014 15:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Så är det, jag har förträngt den dagen när mina små inte finns längre, Emma-Lotta är nu 15 men pigg och glad, Pia-Stina är 9 och lika glad, de har aldrig varit sjuka eller något annat men de är ju innekatter och det kanske har viss betydelse plus att de får den bästa maten som också finns för äldre katter.

Skrivet av Inaktiverad 5647 7 okt 2014 16:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Livslängden skiljer på katter precis som på människor. Inte alltid heller att det liv som varat längst är det bästa.
Detta är en katt som haft ett underbart liv, som jag sade till henne att tänk så fina år hon fick på landet, gå ut ta en råtta, sova i solen på terrassen,ligga och smyga i buskarna.
Bästa maten fanns också på faten. 17 år är en bra ålder. Mina sista blev 9år innekatter båda, han fick bukväggscancer, fanns inget att göra, den andre blev 17 år, njurarna lade av.
Men de ville ut också, rymde ibland. Gick i koppel i trädgården då vi hade huset kvar.....Mvh/Sunny..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2144 trådar med 18643 inlägg. 431 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".