Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Ord att fundera på

Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Ord att fundera på

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av blyfot 1 dec 2014 11:47
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Vad betyder (fånga dagen) för den som inte bokstavs tolkar wikipedia. Är det att ta tillvara dagen, handla, laga mat,diska, fiska, baka, använda händerna, fötterna eller att tänka, sova, sola, bada. Betyder det i så fall bara att man lever eller betyder det olika för alla, eller är det bara ett ord för att visa att man hänger med och är inne.
Med vanliga hälsningar från blyfot.

Skrivet av blyfot 1 dec 2014 13:59
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Då har jag fångat dagen. Kokade potatis och kom på att jag bara hade ägg hemma, så jag läste dagens annonsblad och fick se att det var extrapris på mor Stinas rökta korv. Sprang ner till butiken och köpte en som jag stekte skivor av. Så nu har jag då både ätit och fångat dagen. Nu får man googla runt lite och se vad som skett ute i världen. Hoppas att det kommer några fler åsikter i den här tråden också.

Skrivet av Inaktiverad 5647 1 dec 2014 14:05
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det kan betyda mycket, för mig är det nog att ta vara på dagen, eller vara i stunden. Kanske även försöka ta vara på den dag vi har, morgondagen vet vi inget om....Mvh/Sunny

Skrivet av blyfot 1 dec 2014 14:31
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

På den sista dagen så får nog många insikten om dom ordens verkliga betydelse. En fin tolkning

Skrivet av Inaktiverad 5648 1 dec 2014 14:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Numera tar jag oftast en dag i taget och är tacksam över de år som gått och att jag är frisk och kry än så länge, det räcker bra tycker jag.

Skrivet av blyfot 1 dec 2014 17:43
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Ja det borde flera ta efter, ingen tackar för att man stressar sönder sig själv till ingen nytta.

Skrivet av Inaktiverad 5647 2 dec 2014 08:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

När barnen var små (fyra stycken) arbete, studier, maken arbetade borta, ja då lärde jag mig, var sak för sig, detta tar jag nu, lös problemet, ta nästa.
Allt var schemalagt från uppgång 5-6,30 tre dagis i olika ordning. Kläderna framlagda på kvällen till morgonen, tvätta de minsta och klä.Lite gröt en smörgås. Så iväg.
Två hundar skulle ha sin rast. Man hade inte tid att tänka bara tuta och köra.
Ibland saknar jag detta att var upptagen, tankarna rörde sig kring praktiska ting. Nu arbetar de ibland med helt onödiga ting. Försöker stilla bruset i huvudet med lite musik och Tai chi. Men glömmer det ibland för jag älskar också att vara i tanken.
Men -lev här och nu- imorgon kan det vara försent- är väl ett bra ordspråk? Mvh/Sunny..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".