Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Udda och kul musik

Forum > Allmän diskussion > Skoj och kul > Udda och kul musik

Skriv ut
Visar inlägg 61 - 74 av 74.
Sidor: < 1 ... 3 4 [5]  >
Skrivet av Bengt 14 aug 2018 22:40
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Udda och kul musik är också det här bidraget från Skottland:
We will rock you: bagpipe, band & drummajors @ Sankt Galler Tattoo 2016

Dessutom en uppvisning av vad man kan göra med en pinne.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 30 aug 2018 22:26
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Aktuell gammal tokrolig låt av Michael B. Tretow:
Det Var Bättre Förr - Michael B Tretow -

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 30 aug 2018 22:26  
Skrivet av Bengt 8 maj 2019 22:57
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Udda och kul version av bra musik är detta. Ni känner säkert mer eller mindre till "Mupparna", de gjorde en hel del musik faktiskt, allt från Animals trumsolon som inte var av denna världen till Kermits känslosamma ballader. Här är det dock Queens "Bohemian Rhapsody" de ger sig på, på ett tokroligt sätt:
Bohemian Rhapsody | Muppet Music Video | The Muppets

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 25 maj 2020 17:35
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Inom genren "tokrolig musik" är väl detta den mest dagsaktuella nu (25/5) i dessa corona-tider:
Corona Corona

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 13 sep 2020 19:58
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ta en titt på en märkvärdigt kompetent sångare, Darci Lynne, som dock alltid gör det på det roliga sättet. Hon är buktalare, men talar inte bara utan kan sjunga otroligt bra med stängd mun - så pass att man kan tro att det är något fusk, men det är det faktiskt inte. Det är sagt att Darci sjunger bättre med stängd mun än de allra flesta gör med öppen mun. Hon har bland annat vunnit America's Got Talent, och här är ett inslag från America's Got Talent Champions final då hon var 14 år gammal (hon vann även det).
Darci Lynne Italian Opera “O Mio Babbino Caro” AMAZING | America's Got Talent Champions Finals AGT

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 28 sep 2020 19:48  
Skrivet av Bengt 30 sep 2020 23:25
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

söndag 13 september 2020, kl 19:58 skrev Bengt
Ta en titt på en märkvärdigt kompetent sångare, Darci Lynne, som dock alltid gör det på det roliga sättet. Hon är buktalare, men talar inte bara utan kan sjunga otroligt bra med stängd mun - så pass att man kan tro att det är något fusk, men det är det faktiskt inte. Det är sagt att Darci sjunger bättre med stängd mun än de allra flesta gör med öppen mun. Hon har bland annat vunnit America's Got Talent, och här är ett inslag från America's Got Talent Champions final då hon var 14 år gammal (hon vann även det).
(Video: Darci Lynne Italian Opera “O Mio Babbino Caro” AMAZING | America's Got Talent Champions Finals AGT) Länk till inlägget »

Jag tar en till av Darci Lynne. Här är det hennes karaktär Edna, som på engelska sägs vara en "Naughty Old-lady" (jag översätter inte det på den här sajten):
Darci Lynne: Her Naughty Old-lady Puppet 'Edna' Makes Simon Cowell BLUSH!! America's Got Talent

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 19 okt 2020 17:05
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Och nu blev det så dags för den här musiken igen:
Agnetha och Linda - Nej Se Det Snöar

Lite för tidigt på året, kan jag tycka.
(Om ni undrar vilka som sjunger kan jag avslöja att det är Agnetha Fältskog och Linda Ulvaeus.)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 11 feb 2021 22:21
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Udda och kul musik det kunde ju verkligen Povel Ramel skapa, och med fördel var det Martin Ljung som framförde det. Här har vi "Rock-Fnykis" från 1958 som förutom den svenska "Rock n' Roll"-låten även innehåller den galna barnvisan "Lingonben":
Rock-Fnykis (inkl. "Lingonben";)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 21 feb 2021 21:02
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu är något som kallas "Jerusalema Challenge" i ropet, många olika slags grupper gör sin version. Men var kommer det ifrån? Inte från Jerusalem, som man kanske kan tro, men texten handlar om Jerusalem. Musiken och dansstegen kommer från Pretoria, skapat av artisten Nomcebo Zikode och discjockeyn Master KG, och språket är zulu. Här är originalet:
Master KG feat. Nomcebo Zikode - Jerusalem [Live AMP Performance]

Sedan var det först en grupp i Angola som skapade en dans i en video, som därefter blev populär i Portugal, osv., osv..

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 6 feb 2022 20:55
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Här är Anders Eriksson med en udda låt som sällan hörts:

Galenskaparna - I min Opel Kapitän - BingoLotto 18/9 2016

Det var så att min första bil var en tvåtakts-Saab som jag körde slut på inom ett halvår, och efter det blev det faktiskt en Opel Kapitän. Så jag förstår kanske Anders Erikssons låt bättre än de flesta. :)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 24 feb 2022 21:13
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Här är en mycket gammal låt som är aktuell i sportlovstider:

Lennart Hagvall - Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen

Det blev svårt att få den låten spelad offentligt, den dödskallemärktes hos Sveriges Radio, den ansågs djupt omoralisk. Minsann.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 26 jul 2022 16:02
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

En udda tokrolig låt är "Vi bor på landet" som länge var populär. Den hördes först i "Nygammalt" 1979.
Vi bor på landet

Bröderna Djup bestod av de tre bröderna Gunnar, Jonas och Pelle Djup och de hade även med sin systerson Ingemar Axelsson.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 22 apr 2023 12:41
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Lill Lindfors gjorde 1969 en fantastisk tolkning av Robert Brobergs tokroliga låt "Mitt lilla fejs och jag":
Mitt lilla fejs

Kanske är det någon här som ska ut idag? :)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 23 feb 2025 21:14
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

En udda musikhändelse visade sig för ett tag sedan, det har pågått ett år cirka. Av oklar anledning blev Nanna Grönvalls låt "Håll om mig" mycket populär i Kina. De förstår ju inte alls orden förstås, men gillar uppenbarligen melodin.
Här sjunger kinesiska Yuan Liyuan den låten utan att kunna ett ord svenska:

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Sidor: < 1 ... 3 4 [5]  >

* Forumstatistik

Vi har 2106 trådar med 18462 inlägg. 416 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".