Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Dagens rätt

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Dagens rätt

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 9 av 9.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av blyfot 14 okt 2014 08:12
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Svensk Älglasagne mycket god och billig. 3 för 50 kronor på LIDL just nu.

Skrivet av Tezz 14 okt 2014 15:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Tezz

(Medlem)

Bäste Blyfot! Det låter nästan för bra för att vara sant.Och då menar jag inte att Du luras men vad gör producenten vad finns i produkten,ja det är några frågor jag ställer mig.Billigt och bra det är sällan numera,bra råvaror kostar.Det är min erfarenhet.

Skrivet av blyfot 14 okt 2014 17:59
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

tisdag 14 oktober 2014, kl 15:11 skrev Tezz
Bäste Blyfot! Det låter nästan för bra för att vara sant.Och då menar jag inte att Du luras men vad gör producenten vad finns i produkten,ja det är några frågor jag ställer mig.Billigt och bra det är sällan numera,bra råvaror kostar.Det är min erfarenhet.

Ännu bättre Tezz, jag tror att Älgen kommer från Värmland. Innehållet är färska pastaplattor med svensk älgfärs och bechamelsås. I morgon kommer jag att köpa fler och lägga i frysen.

Skrivet av Bengt 14 okt 2014 20:23
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

tisdag 14 oktober 2014, kl 17:59 skrev blyfot

tisdag 14 oktober 2014, kl 15:11 skrev Tezz

Ännu bättre Tezz, jag tror att Älgen kommer från Värmland. Innehållet är färska pastaplattor med svensk älgfärs och bechamelsås. I morgon kommer jag att köpa fler och lägga i frysen.

Tezz: Blyfot är en stor humorist (börjar bli känt här). Gå nu inte och köp dussinvis av sådana där kemikalieblandningar - gör din egen lasagne istället, så vet du vad det är i den sedan.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 14 okt 2014 20:24  
Skrivet av blyfot 15 okt 2014 07:46
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Ett lite förtydligande angående denna goda Älglasagne. Hornen var inte med i den som jag åt, så om man vill ha en komplett Älg. Då måste man gå till korvkiosken och beställa en Älg med bröd tror jag, för om man beställer en korv med bröd så får man ju hela korven.

Skrivet av Inaktiverad 5647 15 okt 2014 08:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Haha! Ja det har du rätt i -blyfot-,älglasagne eller korv med bröd-. Varför kommer aldrig du in på klotterplanket där vi andra morgontalar? Vore roligt se dig där....Mvh/Sunny

Skrivet av Edor 15 okt 2014 09:35
  Skriv ut Direktlänk

Edor

(Medlem)

2013 fann belgiska myndigheter att den älglasagne som Ikea sålde innehöll fläskkött, visserligen inte mycket men ändå observerbart.
Jag håller med Bengt.
Inte för att det är fel med fläskkött men det är ju falsk varudeklaration. Och vad kan man då lita på ....

Skrivet av blyfot 16 okt 2014 09:42
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

onsdag 15 oktober 2014, kl 08:21 skrev Sunny3
Haha! Ja det har du rätt i -blyfot-,älglasagne eller korv med bröd-. Varför kommer aldrig du in på klotterplanket där vi andra morgontalar? Vore roligt se dig där....Mvh/Sunny

Hej jodå jag har skrivit där två gånger och varför jag inte skriver så ofta beror på mig själv. Jag tycker att det är svårt att ha en dialog på ett litet utrymme, man får inte plats med det man vill säga. Men det skulle passa utmärkt om jag bara ville ha ett bevis på att jag lever t.e.x i dag kan jag se att jag har skrivit på klotterplanket alltså så lever jag.

Skrivet av Inaktiverad 5647 16 okt 2014 09:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Haha! Ja du har sådan härlig humor.
Jag håller med , svårt att hålla sig på det lilla utrymmet. Jag som är mångordig har samma problem.
Jag visste inte , om du visste, att vi höll till där, så det var en liten inbjudan.
Ja vi får väl tala här om korv och älglasagne så tar vi lite annat också av bara farten, hihi...Ha en bra dag önskar Sunny..

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1887 trådar med 17411 inlägg. 333 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".