Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vegetarian eller??

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Vegetarian eller??

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 14 jun 2015 00:02
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Detta med att ganska många kallar sig, och kallas, vegetarianer numera aktualiserades igen av Prins Carl Philips och Sofia Hellqvist bröllop. Lite slarvigt och uppenbarligen utan närmare eftertanke sätts epitetet "vegetarian" på Prinsessan Sofia av flertalet massmedia. Efter vad jag förstår är hon pescetarian, men inte vegetarian. Jag vet inte, men vad ni anser om detta slängande med uttrycket "vegetarian" i allmänhet. Man kan ju undvika rött kött, men är ju faktiskt inte "vegetarian" för den skull.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5821 14 jun 2015 07:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5821

I ett TV-inslag igår som handlade om bröllopsmiddagens innehåll sades att Sofia varit vegetarian i många år, men att hon nu beslutat sig för att vänja sig vid att äta fisk, för att underlätta inför kommande officiella middagar. Jag tyckte inte alls att det lät konstigt, men det kanske beror på att jag inte vet vad man korrekt ska kalla någon som endast äter vegetariskt utan att ens själv just då veta att han/hon senare kommer att lägga fisk till sina matvanor. Jag vet inte heller när en sådan person kan börja kallas pescetarian. Är det vid första fisktuggan eller först när vederbörande blivit fullfjädrad fiskätare?

Skrivet av Inaktiverad 4552 14 jun 2015 14:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Sedan 27 år tillbaka i tiden har jag inte ätit kött.
Kikärtor, bönor och linser äter jag mest och olika grönsaker.
När jag slutade äta äta kött och började äta vegetariskt öppnades en ny värld med nya smaker. Så ofta jag kan handlar jag i invandrarbutiker eftersom de har större sortiment av vegetariska alternativ. Högst två gånger i veckan äter jag fisk.
Det har har aldrig varit några problem att inte äta kött fast jag reser runt i världen.
Jag har svårt för att sätta beteckning på mig. När jag äter pizza äter ja ofta quatro - skinka.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2103 trådar med 18443 inlägg. 414 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".