Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Husmans verkar ute

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Husmans verkar ute

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 7278 20 jan 2016 10:46
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Frågade härom dagen efter "Rimmad oxbringa" på CityGross, och blev nästan utskrattad för det var: - Bara expeditens mormor och vi som efterfrågat det! Man hade det med andra ord inte i sitt sortiment.

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och kontaktade övriga livsmedelsbutiker och frågade om de möjligen hade "Rimmad oxbringa". Willy:s svarar central att det är upp till respektive butik och vår Willy:s har det nästan aldrig.

Coop svarar inte alls medan ICA Munken skriver att det ingår i deras sortiment och har de det inte hemma för dagen så är det bara att kontakta dem så tar de hem det!

Så olika kan det vara och slutsatsen blir att det är få affärer som tillfredsställer folk som vill ha riktig husmanskost samtidigt så lyser det igenom hur olika service butikerna har.

Skrivet av Ofelia 23 jan 2016 22:50
  Skriv ut Direktlänk

Ofelia

(Medlem)

Jag brukar hitta både rimmad oxbringa och tunga i butikerna vid jul. Tyvärr är det väl ingen större efterfrågan på dessa delikatesser numera.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1887 trådar med 17410 inlägg. 333 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".