Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Kakdegsglass - nyttigt?

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Kakdegsglass - nyttigt?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av rent44 29 jul 2016 13:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

Ja, nu sitter jag här o har fått tag på .. av misstag ... kakdegsglass ( en halv liter ) - av ett viss märke - och det är alltså hälften glass och hälften kakdeg. Den ska tina i 20 minuter. Ja, efter tjuga minuter äter man. Men den e då fortfarande kall. Efter att ha ätit upp det hela mår jag inte alls bra.
Ty jag trodde det var glass. Jag hade inte läst att det var så mycket deg. Klart att man inte mår bra av att äta en massa kall deg.(!!!!!!)
Är det NÅN som träffat på denna glass, och som gillar den?
----
Hur kommer man på en sån idé?
Nu har jag ont i magen. Varför åt jag? ( Av hunger och snålhet antagligen. Snålhet, ty jag gillade inte glassen efter hälften, men åt ändå.)
Uppdaterat: 29 jul 2016 14:00  
Skrivet av Bengt 29 jul 2016 14:13
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

fredag 29 juli 2016, kl 13:51 skrev rent44
Ja, nu sitter jag här o har fått tag på .. av misstag ... kakdegsglass ( en halv liter ) - av ett viss märke - och det är alltså hälften glass och hälften kakdeg. Den ska tina i 20 minuter. Ja, efter tjuga minuter äter man. Men den e då fortfarande kall. Efter att ha ätit upp det hela mår jag inte alls bra.
Ty jag trodde det var glass. Jag hade inte läst att det var så mycket deg. Klart att man inte mår bra av att äta en massa kall deg.(!!!!!!)
Är det NÅN som träffat på denna glass, och som gillar den?...

Det ska ju vara fullt ätbar kakdeg efter vad jag har hört, och inte som att äta en halvliter av vanlig kakdeg. Dock kan man ju bli lite dålig i magen efter en halv liter glass ändå.
Själv har jag inte provat den glassen, jag brukar hålla mig till beprövade ingredienser, köper inte lakritsglass heller, exempelvis.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 30 jul 2016 19:35
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Ja äntligen fick jag bekräftelse på att någon vågat inta denna föda! Jag såg det i frysdisken men valde förstås en rom/russin som vanligt!

Skrivet av rent44 30 jul 2016 20:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

rent44

(Medlem)

lördag 30 juli 2016, kl 19:35 skrev Mynta

Ja äntligen fick jag bekräftelse på att någon vågat inta denna föda! Jag såg det i frysdisken men valde förstås en rom/russin som vanligt!

Hej! Jag vill poängtera att det var av misstag. En granne skulle resa bort och ville rensa frysen. Och jag tog emot, och föll för frestelsen att äta upp alltihop. Himla obehagligt. Inget jag rekommenderar. Det är faktiskt hälften ren kakdeg. Brrrr.

Skrivet av Mynta 31 jul 2016 09:22
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Ja alla gåvor man tar emot är inte av bästa slaget hur generöst det än verkar framstå! Jag är en försiktig "general" när det gäller att testa på något nytt.

Skrivet av Karolina 31 jul 2016 23:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Karolina

(Medlem)

Gott med kakdegsglass, det tyckte jag när jag var i USA för ett antal år sedan. Det var små degtussar i glassen och egentligen inte konstigare än att äta kladdkaka eller liknande.

Mycket av det som finns i USA kommer ju hit, och nu finns den glassen här. Jag har inte smakat den svenska varianten ännu, men det ska jag göra om jag får syn på den.

Hälsningar Karolina

Skrivet av Marina5 7 sep 2016 21:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Marina5

(Medlem)

Kakdegsglass har jag köpt en gång av nyfikenhet. Blev besviken. Tyckte inte det var gott i glass så det köper jag inte igen.Blev inte dålig av den.
Hälsningar Marina5

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2103 trådar med 18443 inlägg. 414 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".