Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Att vara vegan, Blogg

Forum > Allmän diskussion > Recept o tips om mat > Att vara vegan, Blogg

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av MariaEvighet 15 jun 2018 22:51
  Skriv ut Direktlänk

MariaEvighet

(Medlem)

Hej på er, att vara vegan är det bästa anser jag o många med mig. Jag ger er bloggadressen till min lilla matblogg som berättar om just veganmat och mera. Jag berättar vad jag tycker i ämnet hälsa och är så hälsosam jag bara kan. Är ni veganer någon av er? Hälsn Maria

Admin: Forumet är ingen länkdumpningsplats. Länken finns på MariaEvigheta medlemsinfo.
Uppdaterat: 16 jun 2018 00:04  
Skrivet av tigero 8 aug 2018 19:24
  Skriv ut Direktlänk

tigero

(Medlem)

Hej Maria!
Ja, jag är vegan. Har varit det i fyra, fem år. Vegetarian har jag varit i femtio, sextio år. Då var det äggen från våra höns och - tyvärr - yoghurt och ost av komjölk jag inte kunde låta bli. Trots att jag ju egentligen visste för jag är uppfödd på en bondgård.
Faktiskt tror jag att jag föddes som vegan för jag blev sjuk av komjölk och när jag visste att någon av mina djurvänner dödats och det var meningen att jag skulle äta det mamma lade upp på tallriken, så grät jag och kräktes upp. Då tog mamma fram käppen bak dörren och jag fick besked att om jag inte åt så ... Drick så går det lättare att svälja, sa hon. Det var inte bara skrämsel med käppen. Den fick vi syskon smaka på rätt ofta.
OK Det var då det.
Nu är det skönt att få äta den mat jag själv väljer och jag är mycket glad över att jag inte medverkar till den fruktansvärda djurhantering som pågår i synnerhet i djurfabrikerna. Så mycket lidande för att folk ska jollra med sina smaklökar! Helt onödigt också eftersom det är väl så gott med endast vegetabilier. Nyttigare också.

--
Tigero

Skrivet av Tant_Svart 27 sep 2021 01:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Tant_Svart

(Medlem)

Hej alla!

Så glad jag blev av denna tråden! Vegan/växtbaserad kost är en stor del i mitt liv.
Som barn tuggade jag på ett hagel i söndagsmiddagen. Det kom från att morfar sköt haren. Jag blev helt chockad, men hade ingen som snappade upp min reaktion, och ännu mindre stödde mej.
Istället blev det på en bananbåt jag sa adjö till sista döda djuret på min tallrik. Då var jag tjugo år äldre och hade orienterat mej mera i livets villkor.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2103 trådar med 18443 inlägg. 414 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".