När jag låg inne för att få en knäprotes inopererad så fick jag smak för motoriserad säng, alltså sådan du kan höja och sänka huvud respektive fotända med en liten fjärrkontroll. Efter att ha tittat på lite olika modeller inköpte jag och min fru två sådana sängar. När jag googlade på elsängar fick jag upp sidor om att de kunde brinna, visserligen inte ofta men det hade hänt så vi beslöt att sätta en brandvarnare även i sovrummet. Jag åkte iväg till Jula där jag hittade en hel vägg med olika brandvarnare, rådvill köpte jag en av de dyrare; de måste ju vara bäst. När brandvarnaren var uppskruvad i taket prövade jag den, dels med öppen låga, dels med rök – inte ett ljud. Den fungerade inte! Jag har nu inköpt ny på Clas Ohlsson, billigare som fungerar utmärkt. Sedan dess har jag läst på Råd och Rön att det finns flera brandvarnare i marknaden som inte fungerar tillfredsställande. Därför vill jag varna andra, har ni brandvarnare testa dem med både låga och rök. Ska ni köpa nya gå gärna in på http://www.radron.se/tester/boende-tradgard--husdjur/brandvarnare/ och titta vilken som är bäst.