Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* En ny bekantskap, Ghislaine de Filigonde

Forum > Allmän diskussion > Hem, hus och trädgård > En ny bekantskap, Ghislaine de Filigonde

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 5647 8 aug 2016 12:28
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

En ros med många skiftningar!
-Ghislaine de Filigonde- blev årets ros. En ny och spännande upptäckt för mig, den är remonterande och blommar med flerfärgade rosor i klasar. De är inte jättesmå, men rosen skiftar färg under hela blomningen, knoppen är starkt orangerosa och den nästan utblommade rosen nästan vit.Efter första blomningen i juni, satt den snabbt fart igen. Jag planterade den i Juni då i knopp. Den har växt ca 3-4dm nu. Trots svåra angrepp av bladlöss, så är nyskotten kraftiga och friska.
Under knoppen finns en mjuktaggig yta där lössen fick fäste, men det tog inte knopparna som på de andra rosorna.De har en svag förfinad doft.
Jag rekommenderar denna lilla spännande ros. Jag gav 200kr för en buske......Mvh/Sunny

Skrivet av Rosenhill 10 okt 2016 21:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Rosenhill

(Medlem)

Kul att den kommer upp tycker jag...gillar den också...Har haft den troget blommande under långa perioder i minst 5 års tid..mycket tacksam sort...
Rosenhill

Skrivet av Inaktiverad 5647 13 okt 2016 08:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Roligt att höra om din Filgonde!
Jag fick lämna min då vi flyttade. Den han blomma två gånger och det var många knoppar då vi flyttade förra veckan. Så jag förstår att den blommar ända in i okt.
Jag hoppas det unga paret som flyttar in får njuta många år av denna spännande ros. Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1887 trådar med 17410 inlägg. 333 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".