Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Dåligt äppelår det här

Forum > Allmän diskussion > Hem, hus och trädgård > Dåligt äppelår det här

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 15 aug 2012 20:20
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Det verkar inte alls ha varit bra för äppelträden den här våren och sommaren. Det ruttnar fler äpplen på träden i förtid än jag sett tidigare.
Nå, det brukar förstås bli mer än man hinner ta reda på, så det gör egentligen inte så mycket med en mindre skörd, bara lite tråkigt att se.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Laura 16 aug 2012 20:40
  Skriv ut Direktlänk

Laura

(Medlem)

Mitt trofasta gamla äppelträd lämnar skördar som vanligt, men vad allting annat är sent! Mina björnbär är inte mogna än, och det verkar inte bli mycket med dem i år. Hösthallonen är bara knappt kart och nyponen likaså. Nej, det blev nog ett dåligt frukt- och bärår i år, det var väl för sen vår (har vi förresten haft någon vår?) och för kallt i maj-juni. Kan det vara växthuseffekten?

Skrivet av Siri 11 sep 2012 14:34
  Skriv ut Direktlänk

Siri

(Medlem)

Det är dåligt med frukt på vissa äppelträd, de tidiga och sena ger frukt men inte de andra. Ingrid Mari ger mycket men inte Signe Tillich (stavas det så)och Oranier.
Björnbären på söder väggen har börjat mogna så kanske de hinner färdigt till frosten kommer. Jag har plockat några och de är söta o goda.
Det blev ju till slut några vackra sommardagar som man får njuta av.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2098 trådar med 18429 inlägg. 413 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".