Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Synpunkter på Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie?

Forum > Kulturdiskussioner > Litteratur > Synpunkter på Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Chrisma 29 dec 2013 16:58
  Skriv ut Direktlänk

Chrisma

(Medlem)

Har precis läst ut Americanah och är helt tagen. Läste för något år sedan hennes En halv gul sol, en fantastiskt bra bok som också var lärorik om Nigeria, Biafra och konflikten som fortfarande är levande i landet. Americanah handla om några nigerianer i USA och England och är mer i nutid, bl.a. finns valet av Obama med. Jag sträckläste också denna, hon skriver lätt och medryckande och skapar relationer mellan mig som läsare och hennes personer, samtidigt som min kunskap och förståelse om t.ex. svartas situation i USA ökar. Mycket bra

Skrivet av Inaktiverad 4555 1 nov 2014 13:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4555

Ja, jag var också väldigt tagen då jag läste den, välskriven man njuter. Har just läst Karen Campell: här är jag nu. Handlar om en medelålders kvinna som blivit änka och anmäler sig till en hjälpcentral för flyktingar. Där får hon en kontaktperson: Abdi från Somaila som har en liten dotter. Hon träffar dom en gång i månaden och visar honom olika platser i Glasgow där dom bor. Boken varvar mellan att de två personerna berättar. Rekommenderas varmt!

från Ulrika

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1909 trådar med 17503 inlägg. 336 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".