Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Nobelpriset till Bob Dylan

Forum > Kulturdiskussioner > Litteratur > Nobelpriset till Bob Dylan

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 10 av 10.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 13 okt 2016 13:13
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Lite oväntat tilldelas Bob Dylan 2016 års Nobelpris i litteratur.
Bob Dylan föddes som Robert Allen Zimmerman den 24 maj 1941 i Duluth, Minnesota, USA. Han är förmodligen mest känd som en amerikansk singer-songwriter av folk i allmänhet. Han är dock mångårig författare och poet och det är förstås mera det än musiken som han får nobelpriset för. Han är dessutom gitarrist, keyboardist, munspelare och på senare tid programledare i radio.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 13 okt 2016 15:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag tittade på tv 13.00 och hela journalistkåren blev stumma över att Han fick priset. Ett bra val tycker jag som följt honom och hans musik sedan 60-talet, hoppas att han kommer till Sthlm.

Skrivet av Inaktiverad 5647 14 okt 2016 08:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tyckte också det var ett bra val!
Han har inte svarat än. Han behöver nog inte pengarna och är inget för utdelningar av priser. Han sade väl inte ett ord då han fick Polarpriset?
Men det vore trevligt om han kom.Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 14 okt 2016 09:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Vi får hoppas att han kommer hit, han har 1,4 miljarder och det räcker nog med äran, Jag såg honom på en konsert i Sthlm 1966 och det var bra.

Skrivet av Inaktiverad 8393 21 okt 2016 20:24
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 8393

Herr gud vad klarsynt att han inte behöver pengarna .......... det går att skänka till så många olika organisationer .. barn cancer fonden är en av dem. Men han skulle Ej ha fått priset.

Augusti

Skrivet av Inaktiverad 5648 21 okt 2016 20:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag tycker att det är fruktansvärt nonchalant att inte höra av sig även om han inte tänker komma hit, han har alltid varit knepig och det var på gränsen när han fick Polarpriset och åkte hem direkt efter att han fick priset.

Skrivet av Mynta 22 okt 2016 11:38
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Visst gillar jag hans musik men inte tycker jag han skulle ha Nobelpriset. Jag är väl så förstockad att jag inte klarar nya grepp men det känns onödigt och fruktansvärt dåligt att inte ens höra av sig - har lite svårt för ett sådant beteende.

Skrivet av Inaktiverad 5648 22 okt 2016 14:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Det är otroligt nonchalant men det är ju hans texter som gör att han får priset och jag hoppas att han får skämmas länge om han inte har en bra förklaring till sin tystnad.

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 okt 2016 15:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tycker han är knepig! Vad det beror på vet jag inte.Enstöring syndromet kanske?
En som var mer värd priset och det är många som tycker så, det är Leonard Cohen!
Hans lyrik i texterna är mer raffinerat.Jag bryr mig inte om Dylan, har aldrig varit ett fan av honom. Tyckte att Donovan var bättre på den tiden.Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 22 okt 2016 17:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag har heller inte varit ett Dylanfan, jag såg honom i Sthlm -67 och det var ingen höjdare.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1909 trådar med 17503 inlägg. 336 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".