Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Melodifestivalen 2015

Forum > Kulturdiskussioner > Musik > Melodifestivalen 2015

Skriv ut
Visar inlägg 31 - 40 av 40.
Sidor: < 1 2 [3]  >
Skrivet av Inaktiverad 5648 14 mar 2015 22:09
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Hyfsad låt, skönt att hysterin lagt sig.

Skrivet av Bengt 14 mar 2015 22:40
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

lördag 14 mars 2015, kl 22:09 skrev LasseO
Hyfsad låt, skönt att hysterin lagt sig.

Jaså, kände du dig hysterisk ett tag där?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5306 14 mar 2015 22:51
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5306

En meloditävling där man helt förstör focus hos bidragen med en massa moment som knappast hör dit. En del visar upp sin kropp och andra sina hemska tatueringar och de flesta låtar långt ifrån melodiösa. Artisten dränks akustiskt av skränmusik och visuellt av bländande ljus överallt i bild. Och som om detta inte var nog så fladdrar de flesta artister runt som rena guttaperkabollar och detta jävla pyrotekniska som den mest onödiga kostnaden.

Behållningen i kväll var egentligen de båda programledarnas föredömliga artikulering där jag kunde höra allt vad de sade. Några artister som stack ut lite grand var Mariette, Jon och Hasse Andersson!

Skrivet av Bengt 14 mar 2015 23:22
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

lördag 14 mars 2015, kl 22:51 skrev Honom
En meloditävling där man helt förstör focus hos bidragen med en massa moment som knappast hör dit. En del visar upp sin kropp och andra sina hemska tatueringar och de flesta låtar långt ifrån melodiösa. Artisten dränks akustiskt av skränmusik och visuellt av bländande ljus överallt i bild. Och som om detta inte var nog så fladdrar de flesta artister runt som rena guttaperkabollar och detta jävla pyrotekniska som den mest onödiga kostnaden.

Behållningen i kväll var egentligen de båda programledarnas föredömliga artikulering där jag kunde höra allt vad de sade. Några artister som stack ut lite grand var Mariette, Jon och Hasse Andersson!

Ja, jo, visst, jag citerar mig själv som svar på det:

måndag 9 februari 2015, kl 21:24 skrev Bengt
Kanske det behöver skapas en ny, nygammal, Melodifestival parallellt med dagens "mello"? Mer som det ursprungliga, att det är låtskrivarna som tävlar, och inte med SMS-röstningar som tonåringarna skickar iväg dussinvis av (som någon stackars förälder senare får betala för) utan baserat på en person en röst. Vad tycker ni?

Sedan har du även kostnad med i ditt inlägg. Det sägs att det inte kostar SVT och därmed licensbetalarna mer än något annat program - det tas in mycket pengar i omröstningarna - men kanske borde det kosta lite mer?
Angående "moment som knappast hör dit" så tycker jag nog ändå att Filippa Bark är ett trevligt inslag.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 4552 15 mar 2015 04:41
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Besviken på det konventionella valet till Mello, tänk vilket lyft det hade varit med Jon Henrik Fjellgren och jojk! Först Margot Wallström som står upp för mänskliga rättigheter i SaudiArabien, sen svenskar här hemma som står upp för vår ursprungsbefolkning! Hallå alla antirasister, vart tog ni vägen?

Skrivet av Inaktiverad 5648 15 mar 2015 08:12
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jon Henrik kom ju dock tvåa, det tyder på att han fick folkets röster men "Fjortisarna" röstade nog på Måns i större utsträckniing.

Skrivet av Inaktiverad 5647 15 mar 2015 08:50
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tack för komplimangen Lasse, fjortis hihi.
Mina tankar.
För mycket fokus på programledarna,de sjöng sånger med haltande texter.
Vi kunde fått några bra artister istället i pauserna.
Fladdrande tyger har vi fått nog av, svart dessutom fick mig att tänka på terror.
Småpojkarnas låtar var tunna och utan melodi.
Några ska få chansen för de varit med så många gånger, som Sanna sade.- Det var min tur- det måste vara låten inget annat.
Norge hade Jojk en gång, det funkade inte. Men Jon är fin.
Landsdelar röstar tex Skåne på Hasse.Det finns alltid en sådan låt varje år.
Filippa Bark, tja nördar brukar också få sin chans.Tex Björn Gustavsson.
Nej , det var ingen höjdare Måns låt var minst dålig. Men det är enbart min åsikt. Mvh/sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 15 mar 2015 09:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Håller med, ganska dåliga låtar. Så mycket bra musik som skrivs under året men de hamnar aldrig i Mellon, det är aldrig bra med musik som skrivs enbart för detta då blir det "fabriksproducerade" låtar som verkar framtvingade.

Skrivet av Inaktiverad 4552 15 mar 2015 09:57
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 4552

Vi har många unga svenska musiker som har uppdrag utanför Sverige.
De försöker skicka in sina bidrag.
Jag delar deras uppfattning. Bort med Christer Björkman. Han har en klubb för inbördes beundran.

Skrivet av Inaktiverad 5648 15 mar 2015 10:12
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Så kan det nog vara men skit samma, nu sänker sig friden.

Sidor: < 1 2 [3]  >

* Forumstatistik

Vi har 2134 trådar med 18591 inlägg. 426 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".