Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Kulturkrockar?

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Kulturkrockar?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av tigrib 14 dec 2012 18:56
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

En kulturkrock kan väl uppstå mellan en norrbottning och en skåning eller en rospigg och en jämte.
Och för Silvia måste det väl också ha blivit nån slags krock även om det sa Klick !?

Så här skrev Bosse Parnevik:
En kommer hit för att fly från nöden,
En kommer hit för att undgå döden,
En kommer hit - av terror tvungen
En kom hit för att gifta sig med kungen.
De är tyskar, iranier, greker och turkar
Mest är de snälla, andra är skurkar
En del är ärliga, andra är skumma
En del är genier, andra är dumma

Mest är de fredliga, några vill slåss.
Med andra ord: Dom är som oss .....

Skrivet av tigrib 16 dec 2012 16:08
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Hur är det här på Vi Seniorer? Är vi rädda för Sverigedemokraterna, eller röstar vi på dom?
Jag har vänner som röstar på SD och dom vännerna är INTE rasister.
Men dom gillar inte Sveriges invandringspolitik.
Att man inte fixar jobb eller åtminstone aktiverar dem på något sätt.
Vet att det är många som har åsikter om de som lever på bidrag, var sig de är svenskar eller invandrare.
Många känner bara solidaritet med de som är sjuka och handikappade, men inte med dem som är friska bidragstagare.
Den här frågan är ju inte lätt och många blir ovänner bara för att man har olika Åsikter.
"Den som inte tycker som jag, är en idiot", osv.
Ja-ja, jag förväntar mig inte att det ska bli någon större diskussion kring detta ämne.
Ville bara testa lite .... :-)

Skrivet av dubbeltur 16 dec 2012 21:15
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Tycker att de övriga partierna skall ta diskussionen med SD. Att inte göra det är ett svek mot väljarna. Vi är inte dumma. Jag tycker inte om den invandringspolitik som bedrivs, men känner mig inte som rasist för det.

--
dubbeltur

Skrivet av nyfiken 17 dec 2012 12:59
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Det verkar vara stor skillnad mellan vad "folket" tycker och vad politikerna anser vara det rätta sättet att behandla en konkurrent om rösterna.

Jag har alltid trott att politikerna ska styra med väljarnas åsikter som bas och att då försöka frysa ut de som representerar 10%(just nu)av väljarkåren verkar inte särskilt demokratiskt.

Att dessutom anklaga alla som visar sitt missnöje med den förda politiken för rasister visar att de själva inte förstått att det inte är deras personliga syn på saken som gäller för de är valda som representanter för "folket".

Alltså: Låt SD komma in i värmen och beakta även deras syn på invandringen. De kan bli farliga om de inte får ingå i gemenskapen för då är det risk att de drar till sig för många verkliga rasister.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18655 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".