Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Är Trettondagen något som firas längre?

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Är Trettondagen något som firas längre?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 3 jan 2013 12:05
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Förekommer det något särskilt i samband med Trettondagen och Trettondagsafton nuförtiden?
För mig saknar den helgen egentlig betydelse, men kanske finns det fortfarande trettondagsbal på sina ställen?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 3 jan 2013 14:31
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Tror nog att Trettondagsafton och trettondagen förlorat i betydelse. Vi kommer att ha gäster på middag på Trettondagen, men det beror mer på att det passade alla just då.

--
dubbeltur

Skrivet av Meta 3 jan 2013 14:56
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Meta

(Medlem)

Förr när min morfar levde (han fyllde år då) så firade vi alltid helgen med alla släktingar och stor fest.
Det var mycket mat, sång och dans och så fick vi ju träffas. Då kom också utklädda barn och sjöng.
Nu för tiden är det som vilken helg som helst. Nog saknar jag festerna och gemenskapen, alltid.

Skrivet av Inaktiverad 3534 5 jan 2013 11:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Trettondagshelgen har nog blivit som en vanlig helg numera. Visserligen ska jag träffa mina kära väninnor för en heldag med mat, prat och promenader, men det beror på att det var en dag som passade alla.

Skrivet av tigrib 5 jan 2013 16:00
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Samma här, dvs ingen särskild betydelse. I år infaller trettondagen på en söndag, men när den infaller på en vardag, så får ju många av det jobbande folket en extra dag ledig.

Skrivet av Laura 5 jan 2013 17:03
  Skriv ut Direktlänk

Laura

(Medlem)

Nej, trettondagen har nog spelat ut sin roll som helgdag, det är väl tillräckligt med helgdagar runt årsskiftet ändå. Tycker det hade varit bättre att slopa trettondagen i stället för annandag pingst när 6 juni skulle upphöjas till helgdag.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18655 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".