Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Min far

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Min far

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av glada 22 mar 2013 16:48
  Skriv ut Direktlänk

glada

(Medlem)

Har varit hos min far idag,86 år.Han bor kvar i sitt hus sen min mamma gick bort -83.Han är pigg o glad.Har varit frisk hela livet förutan en operation för ljumsbrock.Han har alltid ätit bra o varit en lagom motionär.Han tar heller inga influensa sprutor.Han sköter trädgård o hushållet själv.Han tar också hand om "sina"damer.Han dansar en gång i veckan o åker ut på Pensionärernas bussresor.
Han sköter o snickrar även på sommarstugan,som han o mamma byggde -67.
Som dotter tycker jag det är roligt o se att man inte är"gammal"för att man är 86 år.Han har ju varit frisk o kry ,så då är det lätt att vara"pigg".
Var det bättre förr? Många blir äldre idag,men kommer de unga ,att bli äldre? Jag tror inte det.Idag har vi så mycket mer föroreningar i luften o maten,samt att vi stressar mer.

Det som jag o Far pratar om mycket är hur samhället var då,och jag ser mycket likheter i både jobb o politik.Hur arbetslösheten går i cykler.Det är roligt att diskutera.
Jag hoppas att jag får vara "rätt" frisk o vara lika pigg som min far!
/GLADA

Skrivet av dubbeltur 22 mar 2013 22:39
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Gläds med dig för din pigga far. Min mor dog när jag var 19 år och min far när jag var 34 år.

--
dubbeltur

Skrivet av glada 23 mar 2013 13:04
  Skriv ut Direktlänk

glada

(Medlem)

fredag 22 mars 2013, kl 22:39 skrev dubbeltur
Gläds med dig för din pigga far. Min mor dog när jag var 19 år och min far när jag var 34 år.

/

Tråkigt när föräldrarna dör tidigt.Min mamma dog när hon var 54 år och jag var 28 år.Att jag väntade mitt tredje barn o kände sparkarna samtidigt som mammas hjärta slutade slå,kändes inte bra.tråkigt nog för min mor var att jag fick en dotter(hade två pojkar innan)som hon hade väntat på,men det hör till en annan historia som gav mig erfarenhet av olika sorgarbeten/Glada

Skrivet av Klaumeli 14 maj 2013 14:44
  Skriv ut Direktlänk

Klaumeli

(Medlem)

Ja, det är så olika det där. Själv hoppas jag på samma tur som din far, så man får glädjas åt att ha vänner och barnbarn.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18655 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".