Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Sommar-tråden

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Sommar-tråden

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 11 av 11.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 20 maj 2013 19:34
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu är sommaren här! Jag tycker vi kan slå fast det nu, även om ni längst upp i norr bara har fått vår än (men sommaren kommer snabbt till er också).
Skriv gärna i den här tråden om sommaren; vad gör du om sommaren, är sommaren bra eller dålig, förslag om aktiviteter... ?
Här kommer en sommarhälsning med möjlighet till allsång:
Sommartider Gyllene Tider Lyrics

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer
Uppdaterat: 20 maj 2013 19:36  
Skrivet av Bengt 31 maj 2013 19:57
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu är det ännu mer sommar - och skolavslutningstiden har kommit också...
Här är ett bidrag från Lill Lindfors och Nils Landgren:
"Den Blomstertid nu kommer" - Lill Lindfors och Nils Landgren

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av ariosa 31 maj 2013 21:29
  Skriv ut Direktlänk

ariosa

(Medlem)

Litet kuriosa bara. Den blomstertid nu kommer skrevs av Israel Kolmodin som var biskop på Gotland med Lärbro på norra Gotland som sitt pastorat. Nära Lärbro ligger Hångers källa med Ganns ödekyrka, dit han sägs ha vandrat ibland och Den blomstertid nu kommer ska ha skrivits i samband med en sådan vandring.

Skrivet av Marjus 6 jun 2013 21:52
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Marjus

(Medlem)

Sommar är Boule tider ett stort glatt gäng som spelar i området där jag bor vi år mellan 60 - 94 år glada stunder med kaffe pauser.

Skrivet av Vallmoblomma 11 jun 2013 09:21
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Marjus... det låtet trevligt med ditt boule-gäng.....
Sommar för mig är en tid utan väckarklocka,fina stunder på egen hand och med nära/kära/vänner,en hemstad som sjuder av musik hela sommaren, naturupplevelser, båttur i skärgården,spontana avstickare i omgivningarna och till storstaden... tid att samla positiv energi och kunna njuta av att bara vara i nuet
Det är härligt att leva!
Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av Inaktiverad 3534 11 jun 2013 15:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Sommar för mig: Flyttar ut till min lilla stuga i skärgården. Ingen dator, ingen betalTV, utedass. Njuter av att läsa, lösa korsord, måla, diska utomhus och bada, bada, bada i havet. Skulle det bli långtråkigt någon dag ror jag till fastlandet och tar bilen in till sta´n. Bara 10 min rodd och 10 min bilresa.

Det bor fler på ön så jag är inte ensam, kan umgås med goda vänner när jag (och dom) känner för det Efter en sådan sommar är jag full av energi när hösten kommer.

Skrivet av ariosa 11 jun 2013 18:20
  Skriv ut Direktlänk

ariosa

(Medlem)

Det låter härligt Stina - fast jag skulle nog ha tagit en liten bärbar med mig..... en liten liten en åtminstone

Skrivet av Inaktiverad 3534 11 jun 2013 22:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Haha Ariosa, jag har faktiskt en liten bärbar med mig och den kommer till användning då och då ......

Skrivet av Bengt 24 jul 2013 15:09
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu är det högsommar, risk för 30 grader snart - i skuggan, i solen ska vi inte tala om. Vad gör ni dessa heta dagar? Orkar ni med några aktiviteter på stekheta dagar, eller ligger ni bara och flämtar?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Vallmoblomma 25 jul 2013 06:25
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Bengt... vill inte påstå att jag är vän av gassande sol och + 30 grader.. Egentligen ska jag inte klaga, men värmen tär på krafterna. Mina dagliga promenader gör jag nu tidigt på morgnarna. Hemma har jag tvärdrag.. fyller mig själv med extra mycket vatten, och uppsöker skuggan i de flesta sammanhang.Lite mer ork infinner sig kvällstid, då det bl.a blir cafebesök, musikunderhållning, cykelturer.
Inget regn i sikte här, gräsmattorna är gula , bönderna har det svårt, och det är glest med besökare på badstränderna.
Undrar lite hur det står till med grundvattnet?

Vallmoblomma

--
papaver

Skrivet av flexibel 25 jul 2013 07:49
  Skriv ut Direktlänk

flexibel

(Medlem)

Håller med Vallmoblomman! Lagom är bäst men det är olika vad som är lagom för var och en. Morgon och kväll är bäst för mig. Igår hörde jag gamla Trio med Bumba på Högalids församlings sommarkväll i parken. Dom håller fortfarande. Nästa vecka skall dom gästa Allsång på Skansen, Skall faktiskt titta.
Ha en skön morgon (DAG) OCH KVÄLL ! önskar / operalovers

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18655 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".