Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Lugna stunder

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Lugna stunder

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Vallmoblomma 25 jul 2013 18:36
  Skriv ut Direktlänk

Vallmoblomma

(Medlem)

Att känna stillhet och komma till ro inombords och med oss själva blir ett allt större behov för många i en kanske stressig vardag.
Själv ger jag mig dagligen utrymme för en meditativ stund ofta till Snatam Kaurs musik.
Hur gör du ?Snatam Kaur-Long Time Sun

--
papaver

Skrivet av Marina5 25 jul 2013 21:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Marina5

(Medlem)

Vallmoblomma,

Åh vilken vacker avslappnande musik.

Hälsningar Marina

Skrivet av tigrib 26 jul 2013 16:14
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

När jag traktar efter lugn och ro vill jag ha Största Möjliga Tystnad. Då kan jag sitta i min lilla trädgård och lyssna/kolla på fjärilar, humlor eller fåglar som kretsar runt bland blommor och blader. Så kan jag sitta i timmar och tänka på Ingenting - om ingen kommer och stör. Det är också rogivande att strosa omkring i skogen och bara kolla på konstiga stubbar till exempel!!! Där det kanske bor några knytt ?? :-)

På vintern kan jag finna ro genom att sitta och titta ut genom mitt stora vardagsrumsfönster och kolla på molnen eller kanske snöovädret, eller på fåglarna vid fågelbordet. Utan att tänka på något särskilt. Men absolut TYST vill jag att det ska vara.

Skrivet av Inaktiverad 3534 26 jul 2013 19:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Jag sitter väl inte direkt under korkeken och luktar på blommor, även om jag tror jag skulle gilla det. Jag går ner till bryggan och sätter mig och tittar ut över havet och alla båtar. Vädret spelar ingen roll, kav lugnt eller storm, lika fascinerande! Kan sitta där i timmar, är det varmt tar jag ett dopp och soltorkar.

Skrivet av tigrib 27 jul 2013 08:35
  Skriv ut Direktlänk

tigrib

(Medlem)

Stina, håller MED dig till 100 %.
När jag hade hus vid havet kunde jag sitta i timmar och titta ut över vattnet - otroligt rogivande att se vågorna rulla. Drömde kanske ibland om att kunna måla vatten så som Anders Zorn gjorde .... Men icke, sa Nicke !!!

Att sitta på en fjälltopp och skåda ut över nejden är också fridfullt. Alla eventuella bekymmer krymper och blir så små, så små ...

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2146 trådar med 18655 inlägg. 432 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".