Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* 50 år sedan Kennedy mördades

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > 50 år sedan Kennedy mördades

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 22 nov 2013 11:31
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

John F. Kennedy
Idag för 50 år sedan mördades John F. Kennedy, den 22 november 1963 i Dallas, Texas.

John Fitzgerald Kennedy föddes den 29 maj 1917 i Brookline, Massachusetts, USA. Han representerade Massachusetts i representanthuset från 1947 till 1953. Han var senator för Massachusetts från 1953 till 1960.
Kennedy vann presidentvalet 1960 och tillträdde som USA:s president 20 januari 1961.

Kort efter mordet greps Lee Harvey Oswald som ensam misstänkt för detta. Oswald mördades i sin tur under en fångtransport. Spekulationer om eventuella sammansvärjningar startade och pågår i viss mån fortfarande.

Minns du vad gjorde den dagen, när du fick höra om mordet? Jag gör det inte, jag var nog lite för ung då. Vid ett tillfälle har jag dock besökt Kennedys grav på Arlingtonkyrkogården utanför Washington.

SHOCKING: Video unreleased JFK assassination

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Laura 22 nov 2013 12:03
  Skriv ut Direktlänk

Laura

(Medlem)

Jodå, nog minns jag den dagen, jag gick på Teknis i Helsingborg och hade varit och ätit på dåvarande City-grillen, där jag fick höra om mordet. Det var en regnig och ruskig kväll och jag kröp upp i en trappuppgång i väntan på bussen. Utanför kom en något överförfriskad kille, stötte ihop med en proper gentleman och sluddrade: Har du hört så djävligt, dom har skjutit Amerikas president. Den propre gentlemannen tog det hela som fyllesnack och viftade bort det med ett Jaja, men nu ska jag gå hem och det ska nog du också. Jag har alltid undrat hur den propre gentlemannen reagerade när han kom hem och fick veta att det var sant...

Skrivet av dubbeltur 23 nov 2013 02:44
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag minns händelsen men inte vad jag gjorde den dagen. 16 år var jag då.

--
dubbeltur

Skrivet av Winger 25 nov 2013 23:38
  Skriv ut Direktlänk

Winger

(Medlem)

Jag satt på ett uppfostringsanstalt (Utanför Enköping) vid ett långbord med 10 andra flickor i min ålder (ca 17 år). Vi lyssnade på Svensktoppen och då bröts sändningen av meddelandet om att Kennedy vart skjuten...Inte roligt alls.

--
Winger

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".