Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Kristi himmelfärdsdag

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Kristi himmelfärdsdag

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 6 av 6.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 13 maj 2015 16:09
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Imorgon torsdag 14/5 är det Kristi himmelfärdsdag... Betyder det något, mer än en arbetsfri dag?
Samtidigt är det även "Folknykterhetens dag", men jag vet inte heller om den betyder något särskilt nuförtiden?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 13 maj 2015 16:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Bara en bra klämdag för de som jobbar.

Skrivet av Inaktiverad 5647 13 maj 2015 18:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det brukar vara en vacker vårdag, ett hoppets dag.En himmelsfärdsdag enligt Bibeln.
Morfar kallade den -förste metare dan- vet inte om det var för han metade första gången på våren, eller om det var allmänt vedertaget som en dag då man började meta.
Hur som helst så brukar det vara en vacker dag. Undrar detta år här blåser isvindar just nu. Men trevlig helg till er alla från Sunny..

Skrivet av blyfot 13 maj 2015 19:48
  Skriv ut Direktlänk

blyfot

(Medlem)

Den lediga dagen är säkert välkommen hos många. Men själva himmelsfärden blev inställd har jag hört så den har aldrig inträffat. Däremot så händer det år 2025 att det blir en enkelresa till Mars för 4 människor. Då kan vi införa 4 lediga dagar varje år för att fira den himmelsfärden. År 2050 skall det finnas minst 52 marsmänniskor och då kan vi fira 52 lediga dagar.

Skrivet av dubbeltur 13 maj 2015 21:19
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Jag som affärsinnehavare gillar inte helgdagar som ligger i arbetsveckan, stör handeln. Kristi him. betyder annars inget för mig.

--
dubbeltur

Skrivet av Inaktiverad 5647 13 maj 2015 21:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja vi är väl för unga för att varit med, dessutom vet vi inte hur det gick till.
Fler i Bibeln for till himlen i guldvagn. Mr Deniken påstod att det var människor från andra planeter. Jag tror ingen av oss nu levande var där i alla fall hur gamla vi än är. Men en fin helg ändå...../S

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".