Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Programmet Sommar

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Programmet Sommar

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 7 av 7.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 3466 30 jul 2015 20:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Jag har i många år lyssnat på programmet Sommar på P1. Men för varje år tycker jag att kvalitén på kåsörerna blir sämre och sämre.
Kan det vara min ålder som påverkar det eller är det fler som delar uppfattningen. Däremot Karlavagnen blir bara bättre och bättre enligt min uppfattning. Vad tycker ni andra?

Skrivet av Sprisse 30 jul 2015 21:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Sprisse

(Medlem)

Kan bara instämma, inte många som var värda att lyssna på.

Skrivet av Inaktiverad 5648 31 jul 2015 08:07
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag har lagt ner "Sommar" men knappar in Karlavagnen på klockradion när jag går och lägger mig, efter en timma stängs den, praktiskt.

Skrivet av nyckelpiga 3 aug 2015 08:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyckelpiga

(Medlem)

Lyssnade på sommar nu när du tagit upp detta program, Sven.
Jag tror du har rätt i att det är tiden som sprungit ifrån oss.Man talar om stylister och rovdjurspolitik men när vi var unga var det raggare,Elvis, mods, bilar och arbete som gällde.Ingen åkte världen runt, knappt någon åkte till Mallis och socialdemokraterna satt vid makten år ut , år in.
Jag minns att jag jämt lyssnade på "sommar" och tyckte det var kul men jag minns inte vad programmen handlade om.

Skrivet av dubbeltur 3 aug 2015 11:18
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Mina favoritsommarpratare från förr är Torsten Ehrenmark och Barbro Alving.

--
dubbeltur

Skrivet av nyfiken 4 aug 2015 14:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Ehrenmark och Alving är goda representanter för en tid som flytt. Då kunde vi lära oss något av radioprogrammen men nu verkar ledningen vilja hålla oss så okunniga som möjligt. "Matnyttiga" program ersätts efter hand av reklam om kommande program eller reklam för böcker, film, teater och annat som tillhör fantasivärlden.
Kan det ha något att göra med att det blivit ny uppsättning i radiotoppen....eller har bestämmelserna ändrats så det ska vara reklam i radion?

Skrivet av Inaktiverad 3466 5 aug 2015 08:13
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Många radioprogram går att hämta via datorn,som jag spelar in på ett USB minne, vilket bara tar några minuter. Sedan har jag ett litet "bibliotek" med bra program. Vid sängen har jag en radio med USB ingång, där jag kan spela upp program som jag gillar.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".