Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Ny prins född

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Ny prins född

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 9 av 9.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 3 mar 2016 11:25
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

H.K.H. Prins Oscar Carl Olof
Onsdagen den 2 mars 2016 klockan 20.28 nedkom Kronprinsessan Victoria med en son.
Kungen har meddelat att han ska heta Oscar Carl Olof och ska vara Hertig av Skåne. Alltså H.K.H. Prins Oscar Carl Olof, hertig av Skåne.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 4 mar 2016 08:53
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Alltid roligt när det föds barn och nu blir det mera att se på TV.
Ett bra sätt att behålla monarkins popularitet- gläds åt det.

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2016 09:55
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Lille Oskar kunde ha blivit en hamster, om Estelle fått bestämma, hihi. Hon är ju det mest förtjusande barn man kan se.
Med så fina föräldrar så blir det bra.
Jag tycker om att se deras bröllop, dop och födslar. Det tillför lite glans till livet.
Det ska bli spännande att se vad Sofia och Karl-Filip får och när. Mycket glädje där nu. Jag önskar dom allt gott....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 7278 4 mar 2016 12:14
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Ärligt talat så förstår jag inte allt jävla ståhej för att en liten kunglighet fötts. Det är väl inget att skriva om att ett barn fötts, det föds ju miljoner dagligen. Och de kungliga barnen är ju bara människobarn de också.

Kan tillägga att jag inte köpte någon kvällstidning igår bara just för att nästan halva tidningen upptog en liten födsel.

Missförstå mig nu inte om att vilja ha bort kungahuset. Jag vill ha dem kvar för jag respekterar dem för det de är. Men jag avskyr all denna jävla hysteri pressen sätter upp. Och det värsta är att den pressen som idag gottar sig i dem nästa dag kan vara den som skriver en massa skit om kungligheterna!

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 mar 2016 15:26
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja det påpekade Daniel också, att det föds miljontals barn världen över. Men för dom var det underbart med deras barns födelse.Klart de ska känna glädje över det.
Många gamla som sitter ensamma i sina lägenheter ser på Kungahuset som sin egen familj, de får dela deras glädje och sorg. Jag tycker de är så fina Viktoria och Daniel godhjärtade människor.
Kvällstidningarna vet vi väl alla hur de är.Sensationslystna och snokande.
Jag har en bekant som är emot kungahuset pga avund. Hon vill ha det dom har. Jag frågade om hon ville byta njurar med sina föräldrar tex, man ser bara som skatan det som glimmar i ögonen, inte deras svårigheter.
Stil och klass sticker också en del i ögonen, men de gör ett gott jobb för Sverige. Bara min åsikt,Mvh/Sunny

Skrivet av Inita 4 mar 2016 18:14
  Skriv ut Direktlänk

Inita

(Medlem)

För 70 år sedan fanns det en lillprins på Haga slott, nämligen vår kung Carl Gustaf.
Nu kommer lille Oscar att växa upp där som lillprins. Roligt!

Skrivet av Bengt 7 mar 2016 19:38
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Prins Oscar
Här har vi den allra första porträttbilden av Prins Oscar. (Klicka för större bild.)
Prins Oscar är här fem dagar gammal och fotograferad på Haga slott.
Kungahuset avslöjar också att tröjan som Prins Oscar bär, med broderade ljusblå blommor, den har Kronprinsessan Victorias mormor Alice gjort.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5648 8 mar 2016 07:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Söt liten prick.

Skrivet av Inaktiverad 5647 8 mar 2016 08:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tycker Oscar är lik sin pappa. Med så vackra föräldrar blir det söta babysar.
Vi önskar den lille allt gott i livet....Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".