Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Strålning i hemmiljö!

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Strålning i hemmiljö!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 15.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Inaktiverad 3466 7 jun 2016 16:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Efter att läst en artikel om strålning från DECT telefoner, som var och varannan har i hemmet har jag börjat inventera mitt hem, jag ligger 1 meter från en sådan telefon, som ger tio gånger högre strålning än en GSM telefon, eller motsvarande tre sändarmaster på
nära håll, alla trådlösa förbindelser avger strålning i olika mängd.
Man kan gå in på hemsidor från våra stora försäljningsställen av telefoner, samtliga trådlösa hemtelefoner är i mina ögon de största
boven med dess otroliga strålning som även grannen får ta del av
då räckvidden är ca.100 meter.
Jag har i dag bytt min telefon till en med en "elegant spiralsladd"
Datorn kabelanslöt jag för en tid sedan för att få säkrare funktion,och på köpet försvann den strålningen.

Skrivet av Inaktiverad 5648 7 jun 2016 17:49
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag hade tre trådlösa telefoner och läste också om deras strålning, jag sade upp det fasta abonnemanget och har nu bara mobiltelefon, surfplatta och mobilt bredband till datorn och så får det vara. Om det är "farlig" strålning från dessa tvistar de lärde om men jag sk-ter i det och pillar på.

Skrivet av Inaktiverad 7278 7 jun 2016 21:40
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Strålning eller inte så är väl det viktigaste var Du använder dem. Att ständigt gå omkring med en i fickan eller ha någon i sängkammaren skulle aldrig falla mig in. Jag är nåbar endast då jag själv vill och väntar man inte tills jag svarat så är det deras problem! Jag är inte slav under tekniken! Loggade ut och hittade följande Sant och falskt om strålning! Mycket intressant, så läs det noggrant!

Uppdaterat: 7 jun 2016 22:32  
Skrivet av Inaktiverad 3466 7 jun 2016 22:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

Jag är på inget vis någon fanatiker, men en viss ödmjukhet inför
strålningsrisker bör man visa. Men givetvis är det upp till var och en hur man bedömer det.Har man två likvärdiga lösningar så behöver man ju inte välja den moderiktigaste, utan även där tänka på din och dina barns hälsa först.

Skrivet av Inaktiverad 5648 8 jun 2016 10:18
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag använder en handsfree när jag använder mobilen och om det ringer när jag är ute så svarar jag inte utan låter svararen gå på. Vi gamla gubbar har ju inte denna mobilhysteri som yngre har, sms och e-post får vänta tills jag kommit inomhus eller hem.

Skrivet av Marina5 12 jun 2016 00:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Marina5

(Medlem)

Håller med dig sven. Man bör tänka till. Tycker det är konstigt idag att det aldrig talas om ev skador av all denna strålning. Barn och även små barn har ju telefoner och paddor alldeles intill sig flera timmar om dagen. Vet att för ett antal år sedan så var det debattprogram på TV med väldiga diskussioner om farorna med 3 G och mobiltelefoner. Idag är det tyst. Konstigt. Kanske kan man ändå ingenting göra. Utvecklingen har gått mot mer och mer användning av mobiltelefoner m m oavsett farorna. Sven tycker din reaktion på artikeln är befogad.

Skrivet av Inaktiverad 5526 16 jun 2016 21:08
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5526

Ja, jag vet hur det är att ha haft elöverkänslighet. Jag har även varit ordförande för denna förening på Gotland, och haft mycket kontakt med skadade människor. Har pratat med politiker, kommungubbar m.fl. om alla master som strålar. Tyvärr finns inget svar på varför en del får överkänslighet och andra känningar och de flesta inget alls. I dag vet vi inte vad som kommer att hända om ca 10-20 år. Det är då det visar sig. När jag blev sjuk, var det en dator vars stålning gick direkt in i mitt ansikte, och jag blev som solskadad. Men sveda, darrningar, började stamma och tappade ord. Orkade inte stå på mina ben. Men idag har man bättre TV, dator och telefoner, som inte strålar lika mycket som tidigare. Men, ingen vet vad som händer med oss i framtiden och våra barn. Stress och amalganfyllningar kan också bidra till att man blir känsligare. det finns nog inte ett svar, men försiktighet skadar inte. Men våra ungdomar idag tar inte det till sig.

Skrivet av Inaktiverad 7278 17 jun 2016 09:02
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 7278

Jag tror att vi människor är väldigt olika i vad vi tål. Alla tål inte allting lika mycket vi har olika känslighet. Frågan är om man kan komma så långt med tekniken att en elöverkänslig person kan vistas var som helst. Inte bara IT utan även alla våra kraftnät ger ju strålning som många gånger påverkar elöverkänsliga personer.

Men en fråga som uppstår är har vi råd att göra landet så fritt från strålning att elöverkänsliga kan vistas överallt? Och då är frågan har vi i Sverige då också råd att göra landet så rent att ingen utsätts för sådant den är överkänslig för?

Skrivet av Inaktiverad 5526 18 jun 2016 22:30
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5526

Förmodligen inte, men pengar får inte styra över sjukdomar. Ja, man kan bli frisk så att man klarar sig bra. Men man måste byta ut en del kablar och annat. Slopa lysrör.m.m. jag har 2 ggr, under ca drygt 20 år haft elöverkänslighet, med allt vad det betyder, men blivit bra. Men jag önskar inte min värsta fiende det. Det är helvetet på jorden att få det.

Skrivet av Inaktiverad 5647 19 jun 2016 07:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja vad skadar människan?
Vad kan vi andra som inte vet ha för förståelse? Dålig säkert!
Vi bor precis vid en telemast på berget. En del säger att strålningen är värst över oss alltså längre bort. Då den går över oss. Men många mår dåligt, men man vet ju som sagt inte av vad?
Tyvärr så är allt nytt som med hormoslyret, sommaren då naturen tystnade (alla insekter)Vad går i generna i våra kroppar, hur lång tid innan det visar sig,att få gehör för sina problem.
Tänker på de amalgamsjuka. Det tystades ner.
Men plastkompositerna i tänderna är inte heller ofarligt.
Att vara elöverkänslig ska vara ett helvete. Men jag undrar om fiberkablar mm, minskar besvären?
Det tar sådan tid innan människor får upprättelse.
Possitiva det vore intressant att höra hur det är. Men bara om du vill berätta för oss oinsatta i sjukdomen....Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 3466 19 jun 2016 20:45
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3466

lördag 18 juni 2016, kl 22:30 skrev possitiva
Förmodligen inte, men pengar får inte styra över sjukdomar. Ja, man kan bli frisk så att man klarar sig bra. Men man måste byta ut en del kablar och annat. Slopa lysrör.m.m. jag har 2 ggr, under ca drygt 20 år haft elöverkänslighet, med allt vad det betyder, men blivit bra. Men jag önskar inte min värsta fiende det. Det är helvetet på jorden att få det.

Det finns många åtgärder för att förbättra miljön. Jordade uttag,
Skärmade Kablar,Fast anslutna datorer ,mm.Dom som inte tror på strålning bör testa klassikern, att stå under en Högspänningsledning
med ett lysrör, som då börjar glimma. Långvågs stationerna Grimmerton, Ruda, osv. kan få fönsterbrädor att tala. det visar vilka krafter vi är omgivna av.

Skrivet av Inaktiverad 5526 20 jun 2016 09:19
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5526

Helt rätt Sven. Dessa åtgärder räcker en del. Särskilt jordat. Men är man riktigt sjuk, känner man mobiler och annat på en gång. Bara en lyktstolpe kan kännas! Ja om jag ska berätta uti från mig själv så hände följande. Svår solbränna i ansikte och hals, bröstparti. Så kändes det, samt att jag fick små blåsor på hals.bröstparti. Huvudvärk, stamning, koncentrationssvårigheter,glömska m.m. Bränningar under min hud, överallt. Ljus och ljud störningar. Vid ett tillfälle fick jag ett brännsår i pannan. Gick till läkare i Visby, som rekommenderade mig till att gå till solarium och träna huden?? SÅÅ mycket okunskap. För att inte tala om alla personer som trodde att jag inbillade mig! Vet inte vad som var värst. Kunde inte sitta vid dator på jobbet. Var sjukskriven , men ville absolut tillbaka. INGEN skulle ta mitt arbete ifrån mig, resonerade jag. Jag har en enorm vilja och positivitet när det gäller. Jag skulle bara tillbaka. Och gjorde det. Det höll i 10 år, och kom sen tillbaka. lika illa som tidigare. Men även det kom jag igenom. Med amalgamsanering. Tandläkaren trodde mig inte ens. Blev sjuk efter alla borttagna tänder. Fick plast, porslin och keramik. Hade svårt för de många olika. Har haft stora problem med just tänderna. För att inte tala om vad det kostat mig i pengar. Men det känns bra nu och jag hoppas att det fortsätter. Ja det är vad jag kommer ihåg. Possitiva

Skrivet av Inaktiverad 5647 20 jun 2016 16:53
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Tack possitiva!
Vilket elände du fick gå igenom. Duktigt att komma igen så där!
Tandläkare och tandsköterskor vet, men vill inte. De rullade amalgam mellan tumme och pekfinger. Min tandläkare dog i 50 årsåldern av hjärntumör.
Syrran som är tandsköterska sade att vid utdragning så ser man att amalgamet är ända uppe i rötterna och tar sig ut i blodbanorna. Men tänk om vi alla skulle kräva ersättning? Därför mörkar man.Tänk på asbetsskadade.
Jag sanerade bort mitt amalgam på tandläkares inrådan. Det har jag aldrig ångrat.
Hela miljön är full av dessa fällor för vår hälsa, även maten.
Tack för att du ville dela med dig, man förstår nu de som bosätter sig långt från all el....Kram från Sunny.

Skrivet av Marina5 14 aug 2016 20:16
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Marina5

(Medlem)

Possitiva!
Har inte läst ditt inlägg förrän nu. Intressant läsning. Tack. Kram Marina5

Skrivet av Rolfharald 4 sep 2016 14:05
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Har både läst och hört om strålning från mobiler, datorer och andra strålande grejer, men Radon strålning i husen är nog det mest cancerframkallande strålningen som är radioaktivt.Gamla hus byggda före 1975 med blågrå lättbetong, inblandat med alunskiffer lär ha en strålande effekt.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".