Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Pensionera sig i Portugal?

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Pensionera sig i Portugal?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Peter53 4 okt 2016 11:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Peter53

(Medlem)

Är det någon som har funderat på samma sak? Det är stora skattefördelar, man betalar 20% Zink-skatt i Sverige på den allmänna pensionen och den privata tjänstepensionen är skattefri samt att man kan ta ut hela tjänstepensionen på 5 år. Köper man en bostad i Portugal så betalar man ingen hyra, fint väder och värme får man på köpet.

Skrivet av Inaktiverad 5821 4 okt 2016 17:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5821

Inget jag direkt funderar på, men jag har kollat upp vad det skulle innebära för min del.

Skrivet av Inaktiverad 6982 5 okt 2016 00:47
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6982

Nog har jag tänkt på det alltid. Men risken är ju att man blir väldigt ensam innan man behärskar språket. Reste runt lite i Portugal för några år sedan, och det var svårt att få kontakt med människor. Engelska var inte så gångbart.

Skrivet av Inaktiverad 5647 5 okt 2016 07:36
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Nej!
Jag har bekanta som bosatt sig i Grekland och Thailand.De längtade hem efter några år.Hur varmt det än är så tål man värmen sämre ju äldre man blir. Boul, vindrickande har sin charm en tid, men man tröttnar på det också.
Lika lite som vi öppnar upp oss för andra folk, så gör de det inte utomlands heller. Att komma in på sjukhus är ingen höjdare. Jag låg i Palma på lasarettet. Aldrig har man väl känt sig så liten.
Jag tänker på dessa knastrande vinterdagar, höstens alla färger, vårens fägring, sommarhagarna och midsommarljuset. Nej inget kan konkurrera med det. Om man orkar kan man ta en resa i snålblåsten i november.
Men flytta, nej, jag stannar här så länge jag finns. Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 5648 5 okt 2016 09:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag håller med dig och nu är det försent tycker jag. På 60-talet var det billigt att köpa lägenhet men inte idag sägs det.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".