Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Hösten

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Hösten

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 8 av 8.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 22 okt 2016 11:42
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Höstfärger
Nu är hösten här på allvar, åtminstone i Mälardalen. Löven skiftar färg och faller. Grått och mörkt är det för närvarande, helmulet så det knappt blir riktigt dagsljus på hela dagen. Hoppas på sol och lite finare höstdagar småningom. Regn skulle behövas, det rapporteras om låg grundvattennivå, men det har inte kommit särskilt mycket regn här, trots molnen.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 22 okt 2016 11:55
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Härligt mörkt och fuktigt och skönt att "bara vara"! Om några dagar väntas solen titta fram och få lövträden att riktigt brinna i sin färgprakt och tills dess njuter jag av att tända många lågenergilampor och ha batterivaxljus med timer! Mörkret skall förgå.....

Årstidsväxlingarna har sin tjusning!

Skrivet av Inaktiverad 5648 22 okt 2016 17:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Jag gillar hösten, då kan man innekura utan dåligt samvete, tända lite lampor och ha det bra, som panschis kan man ju välja om man vill gå ut eller inte.

Skrivet av Inaktiverad 6982 23 okt 2016 02:23
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6982

Nä, gillar inte hösten då vet man att den långa mörka vintern följer och sedan när det äntligen är slut då blir jag ett år äldre och jag häpnar varje år hur himla gammal jag är. Men det här regnet är välkommet för oss här i sydost där det börjar bli kris för grundvattnet.

Skrivet av Inaktiverad 5647 23 okt 2016 08:27
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Ja LovisaEmil, nog har det regnat i de Östra delarna. Nu i tre dygn nästan utan uppehåll. Men så svårt fåglar och lösspringande katter hade det denna torra sommar. 2l om dagen gick åt i vårt fågelbad.
Det har spöregnat hela natten och det har slagit hår mot fönsterrutorna.Annars kan hösten vara flammande vacker med ljumma Brittdagar i oktober. De uteblir visst i år?Men säger också som det står i visan- Än är det långt till vår, innan Rönn i blomma står-. Våren sover och vi får kämpa på. Åren tar oss lite till mans. Allt gott från Sunny Mvh.
,

Skrivet av Mynta 23 okt 2016 10:12
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Medlem)

Nu får vi "köra på" lite positivt tänkande och vara glada åt att vi inte är hemlösa och behöver frukta att frysa ihjäl när bistra vintern kommer.
Jag gläds åt mörkret för då finns mening med att tända belysning, ljus av alla slag.
Jag gläds över att det är "legitimt" att stanna inomhus de dagar när regnet piskar mot rutan - ingen undrar varför jag inte går ut!
Tyvärr åldras också jag - tänk om jag kunde göra som jag gör med reservklockorna....drar ut skruven så inte batteriet förbrukas när klockorna vilar...
Lite riskfyllt att försöka göra ett eget hjärtstopp!!!!

Önskar en vilsam höst, en ljus adventstid och midvinternattens köld - endast Tomten är vaken.
Uppdaterat: 23 okt 2016 10:14  
Skrivet av Inaktiverad 5648 23 okt 2016 10:44
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Klockrent Mynta, vi har det nästan oförskämt bra, jag gillar panschislivet även om det tog lång tid att "varva" ner och fatta att jag gör vad jag vill. Att kolla ut när regnet piskar mot fönstret och säga, ta en påtår och ett pipstopp och njut av livet.

Skrivet av Inaktiverad 6982 24 okt 2016 02:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6982

Jodå, nog tänker jag på att jag har det bra ibland. Var ute och gick en lång promenad i regnet för att prova min nyinköpta regnjacka. Den fungerade alldeles utmärkt,men jag hade inga regnbyxor eller lämpliga skor så jag blev ganska blöt nertill, men då tröstade jag mig med att jag hade ett varmt hem att komma hem till så det var ju inte så farligt. Sen kändes det skönt att krypa upp i soffhörnet med en kopp te. Just nu hör jag hur det öser ner utanför sovrumsfönstret.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".