Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vintern

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Vintern

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 2 av 2.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 8 nov 2016 13:45
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

I år kom vintern tidigt. För tidigt, tycker jag, för mig kunde det gärna hålla sig på plussidan hela tiden. Just här i västra delen av Mälardalen har det inte kommit så mycket snö, än, mer i östra delen. Ser på rapporterna att det på sina håll över hela landet har kommit riktigt mycket snö redan såhär i början av november. Jag minns knappt när det senast var på det här viset, måste vara länge sedan.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 6982 9 nov 2016 01:11
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 6982

Ja alldeles för tidigt för mig med. Den blir ju så gräsligt lång. 1965 kom första snön den 11 november och låg till ända fram i maj. Om jag inte minns fel så var det det året dvs 1966 dom körde skidtävlingar den 1:a maj. Hade mitt första barn i barnvagn den vintern. Den här gången kom det mesta som regn och sen frös det på. Det är bara att klä på sig tycker många, men man hinner ju bli genomsvettig under den proceduren. Och så är det ju det här med halkan. I den här delen av landet är det sällan kallt hela tiden utan det töar och fryser och blir isgata så man går och spänner sig och det blir inga behagliga promenader. Gnäll, gnäll, hatar vinter kyla och mörker.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".