Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* På länk

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > På länk

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 13 av 13.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Rolfharald 22 okt 2017 15:52
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Var på en liten länk som blev en pina för mig fick smärtor i bröstet, hostade opp slemm och var helt slutkörd när man kom hem, Mätte blodtryck 158/71 pulsen 79. Kastade mig på sängen och sov 2 tim.

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 okt 2017 16:33
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Värdena är väl helt okey?
Men du kanske blev utmattad eller har ett virus på gång. Bara att vila och återhämta sig.Vi blir inte yngre och friskare! Mvh/Sunny

Skrivet av Rolfharald 22 okt 2017 17:40
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

För några år tillbaka blev man hjärtopererad ,det byttes ut fem ådror Tror att det är samma åkomma som har kommit tillbaka. Symtomen det detsamma. Ska nu gå och titta på SVT, kanske man somnar dår i TV-stolen

Skrivet av Inaktiverad 5647 22 okt 2017 18:06
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Prata med vården om du hastigt blev väldigt trött och andfådd....Mvh/Sunny

Skrivet av Rolfharald 23 okt 2017 11:24
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Här i vår stad är våder ett skämt, det kan ta flera veckor att få tid till läkare. Och dessa läkare är unga flickor och pojkspolingar som leker läkare och inte vet ett skvatt om gamla människors krämpor.

Skrivet av Inaktiverad 5647 23 okt 2017 11:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Håller med!
Det är som ett lotteri hela vårdapparaten.Två goda vänner med svåra sjukdomar har legat 7-9 timmar på akuten. Den ene hade svår huvudvärk med andra symtom. Fick ingen skallröntgen blev hemskickad.
Den andre har hjärtsvikt, fick urindrivande och 7 timmars väntan med andnöd.
Jag har själv legat upp till 11 timmar i korridor. Efter stroke på avd fick jag ligga i korridor, personalen festade hela natten i dagrummet. Jag trodde då att jag skulle bli galen.
Det måste bli förändringar snabbt. Även förlossningsvården är kaputt....Mvh/Sunny

Skrivet av Rolfharald 24 okt 2017 09:07
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Märkligt, att två länder har samma korrupta system med hälsovården.
Förlossningvården stängdes här och mödrarna skickades till andra orter. Att det ska finnas imbecilla beslutförfattare i samhällsfrågor. övergår mitt förstånd.

Skrivet av Inaktiverad 5647 24 okt 2017 09:58
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Kanske är det det som skrämmer mest.Att kompetensen är så låg på alla fronter.Så mycket korkade människor som inte är verklighetsförankrade.Allt fusk på utbildningarna gör sitt till.De unga nyexade kan inte förstå ålderdomens problematik.
Vi hade förr en avd här på lasarettet som bara gav vård till multisjuka. De gavs tid att prata och gå igenom sin hälsa , få stöd och hjälp.
Det vore bättre att dela upp vården efter ålder.
Idrottskador, fylleriskador, våld på en enhet.
Hjärta, lungor, hjärna en enhet.Då menar jag på akutstationer som sedan slussar till rätt vård, röntgen, inläggning mm.
Då slipper gamla ligga bland bråk och stökiga patienter och rätt utbildade sköterskor tar hand om sin grupp.
Så här går inte att ha det, 1,5 timme i kö till 1177, så när man kommer fram är jourtiderna slut.
Fram med nya fräscha vårdförslag.
Hoppas du kryat på dig...Mvh/Sunny

Skrivet av Rolfharald 24 okt 2017 10:08
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Ett mirakel ! dottern ringde just och sa att vi har fått tid till hjärtfilm på Näse sjukhus ( Vi har två sjukhus här) kl. 12.00 idag.
Hoppas jag kan ge en rapport senare.

Skrivet av Inaktiverad 5647 24 okt 2017 10:20
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Lycka till! Hoppas allt blir bra och leder till bra hjälp..Mvh/Sunny

Skrivet av Rolfharald 27 okt 2017 16:44
  Skriv ut Direktlänk

Rolfharald

(Medlem)

Ja, har nu varit borta från tråden 4 dygn , legat inne på sjukhus med lunginflamation. Var på tisdag till akuten, direkt in till hjärtfilm och togs blodprov ,undersökning av en äldre kvinnlig läkare som var hårt spacklag om truten. Ambulans tll det andra sjukhuset, ny hjärtfilm, blodprov i två repriser och röntgen. Konstaterades att man hade lunginflamation. Så det blev piller och dropp i flere repriser.
På akuten var det fullt med folk som väntade att komma till läkare.
Man ska ha "rätt åkomma" att få snabb behandling som i mitt fall.
Är nu hemma med mediciner som kostade 109 Euro. Räkna ut det i kronor.

Skrivet av Mynta 28 okt 2017 12:02
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Krya på Dig och hoppas medicinen är till nytta.Du hade tur som fick vård tycker jag för det är ingen självklarhet längre tyvärr.

Skrivet av Inaktiverad 5647 28 okt 2017 12:35
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag håller med, fick en elak lunginflammation fick en burk stark antibiotika, det var alles!
Jag hade inte fått hjälp om inte de kände mig på VC.Min sjukdomshistoria är komplex.
Många vänner får inte hjälp längre. Mammografin dras in för oss kvinnor över 70.
Svårt sjuka barn mister assistenterna.Gamla dör ensamma!
Nej vården är långt ifrån bra. Men lycka till nu med återhämtningen!
En målad mun säger inget om vårdens kvalité!Lite färg piggar upp i höstrusket...Mvh/Sunny

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1787 trådar med 16926 inlägg. 314 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar