Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Halloween

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Halloween

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Bengt 31 okt 2017 18:05
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Vad tycker ni om detta som kallas "Halloween"? Det är ju inget vi är vana vid från ungdomen utan har smugit sig på under senare år. Det verkar dock vara en hel del maskeradfester på gång idag, och det kan förstås vara kul.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Mynta 31 okt 2017 18:28
  Skriv ut Direktlänk

Mynta

(Guldmedlem)

Inget jag berörs av och med kod på ytterdörren slipper jag välja på "bus eller godis".
Jag gillar påskkärringar av gamla sorten!

Skrivet av Inaktiverad 5647 31 okt 2017 18:48
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Jag tycker alla hedniska helger är deprimerande, dödskulter som den nya religionen i Sverige. Stackars små barn, utspökade till skelett, mumier, fulla av blod, vampyrer osv.
Konstigt men allt vackert tycks försvinna.Barnen får inte ha skolavslutning i Kyrkan, men detta skräp från USA,( i begynnelsen från Kelterna) ska vi pracka på dom.
Säger som Mynta tur man har portlås!Ge mig något annars ska jag hämnas, nej det är inget jag vill uppmuntra små barn till.
Vår fina Allhelgonahelg ger ljus och värme i höstmörkret.
Jag tycker inte man ska påverka barn i negativ riktning. Livet är trist ibland ändå! Mvh/Sunny

Skrivet av Inaktiverad 9808 8 dec 2017 11:21
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 9808

Halloween är verkligen deprimerande. För några år sedan var jag i en livsmedelsbutik där ett par kvinnor i charkdisken hade målat rinnande bloddroppar i ansiktet. Jag tappade aptiten och gick därifrån. I kassan satt dom med vitmålade ansikten...

--
Biggan

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1787 trådar med 16926 inlägg. 314 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar