Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

* Alla dessa skägg!

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Alla dessa skägg!

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 4 av 4.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Citymermaid 27 okt 2018 12:48
  Skriv ut Direktlänk

Citymermaid

(Medlem)

Apropå dejtingprogrammet på TV1 kan jag inte låta bli att undra: - Varför alla dessa yviga (sällan välskötta) skägg hos unga och äldre män idag?

Är det bara fråga om en modeföreteelse med hipstermodet som den tydligaste markören? I så fall har denna "modefluga" visat sig osedvanligt långlivad. När såg man en skägglös man senast? Eller finns det någon fördold psykologisk orsak till att så många män ser ut som kanadensiska vildmarksjägare i avsaknad av rakhyvel?

Kanske är skägget en protest mot kvinnornas jämlikhetssträvande; dvs skägget som det sista manliga privilegiet som kvinnor inte kan ta upp kampen med? "Hit men inte längre".

Vad tror VS-medlemmarna? Och vad tycker ni: är ett yvigt skägg snyggt, imponerande eller sexigt? Själv måste jag erkänna att jag föredrar hår på huvudet.

Och kom nu inte och säg att "det är bara så jobbigt att raka sig varje dag".

/Citymermaid

Skrivet av dubbeltur 29 okt 2018 11:24
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Håller med dig. Jag tycker inte att det snyggt med ett yvigt ovårdat skägg, såvida det inte sitter på kanadensiska vildmarksjägare. Tycker inte att det är snyggt med skäggstubb heller. Jag har rakat mig (med hyvel) sedan jag fick skägg, känner mig ofräsch om jag inte får raka mig varje morgon. Hår på huvudet! Jag kan förstå de som känner sig omanliga när håret börjar tunnas ut och därför rakar huvudet. Själv bryr jag mig inte trots att månen blir större med åren. Trender har aldrig varit min grej.

--
dubbeltur

Skrivet av LovisaEmil 29 okt 2018 11:55
  Skriv ut Direktlänk

LovisaEmil

(Medlem)

Tycker skägg är jättegosigt. Skäggstubb däremot är vasst, river sönder hela ansiktet

Skrivet av Inaktiverad 10463 2 nov 2018 22:35
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 10463

Dåligt skött skägg är inte mode möjligen parasit bo och alla utan hår som ex ev kritiseras får väl säga att vett och hår får inte plats på samma ställe.

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1767 trådar med 16933 inlägg. 304 (17%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Länktips:
Alla Lediga Jobb

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda fullvuxna lönar det sig.

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar