Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Att leva och bo

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Att leva och bo

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Karinaf 16 jul 2020 21:10
  Skriv ut Direktlänk

Karinaf

(Medlem)

Eftersom jag är ensamstående så funderar jag ofta över hur livet ska bli, hur jag ska klara mig ekonomiskt och hur jag kommer att trivas utan arbete och kollegor. Jag är väldigt social och tycker om att ha människor omkring mig men värdesätter även stunder för mig själv. Jag hade nog gärna bott tillsammans med andra, både par och singlar, kvinnor som män. Kanske i ett hus eller en större lägenhet. Kanske inneboende hos någon. Det här med att det alltid finns någon till hands, att hjälpas åt och göra saker gemensamt tilltalar mig.
Att bo ensam känns inte lika frestande även om det är skönt med egna stunder för sig själv också.
Är det någon som har liknande funderingar?

Skrivet av Chrisma 16 jul 2020 21:58
  Skriv ut Direktlänk

Chrisma

(Medlem)

Du menar när man slutar arbeta för pension? Ja, håller med. Jag lever också ensam och när jag arbetar är det skönt att komma hem till det egna, tomma hemmet och kunna slappna av. Äta, vila, lyssna på musik som jag vill. Men. Att arbeta och ha en meningsfull vardag samt kollegor ser jag som svårt att lämna. Och alltid vara ensam i lägenheten, kanske inte prata med någon på hela dagen. :( Jag kan förstås engagera mig i civilsamhällets organisationer och göra något för mina medmänniskor men det blir inte som ett jobb. Så - jag är helt med dig.
Kanske några tips på hur man gör?

Skrivet av Karinaf 16 jul 2020 23:20
  Skriv ut Direktlänk

Karinaf

(Medlem)

Precis.
Det finns en grupp på Facebook som heter Vi som vill bo i kollektiv när vi blir äldre. Väldigt intressanta projekt och idéer. Där finns också tips och idéer om hur man kan få hjälp med att starta upp och även få statlig finansiering om mam är en förening. Jag och min kompis hade väl,mera blygsamma funderingar Som att hyra en villa eller större lägenhet med plats för 3-6 personer.
Uppdaterat: 16 jul 2020 23:33  

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 1895 trådar med 17434 inlägg. 334 (18%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".