Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Varför är människor åldersnojiga...?

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Varför är människor åldersnojiga...?

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
Sidor: < [1]  >
Skrivet av Wasa67 9 okt 2022 16:16
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Wasa67

Wasa67

(Medlem)

Människor har så svårt för att prata med varandra pga ålder...?

Löjligt att man i högålder hänger upp sig på om det skiljer några år hit eller dit ...bara för att jag är 55 år så har jag inga problem med att prata med äldre damer/kvinnor finns väl inget som är så kul som att lyssna på människor med gedigen bakgrund.. ?

Man kan väl bara acceptera för dom vi är eller måste vi följa någon mall för hur vi ska agera mot varandra..?

Bli mer kreativa och ta vara på att lära känna något ni inte kanske trodde på i början blev bättre än vad ni först hade trott...?

Jag har inga bekymmer att prata med kvinnor oavsett ålder ...vore kul om du vore likadan..!
 
Skrivet av Citymermaid 11 okt 2022 11:19
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Citymermaid

Citymermaid

(Medlem)

Jag håller med dig; att räkna på siffror i det här sammanhanget är enbart tecken på inskränkthet. Men i det svenska samhället är vi mera åldersfixerade än på andra håll i Europa där man ser hela människan. Tror också att många inte orkar kliva ur en komfortzon som bygger på exakt samma generations erfarenheter.

Rent historiskt kan man också tänka på att människosläktet inte skulle ha överlevt om inte den äldre generationen hade överfört sina kunskaper och erfarenheter till den yngre. Idag uppfinner varje ny generation hjulet om och om igen för att vi är så dåliga på att prata med varandra.

Så fortsätt att prata med både kvinnor och män och strunta i vilket år de är födda.

//Citymermaid

 
Skrivet av Wasa67 16 nov 2022 05:46
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Wasa67

Wasa67

(Medlem)

Tack för ett mycke angenämt svar kram
 

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18338 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".