Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Kvav

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Kvav

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 5 av 5.

Löst Den här tråden är markerad som löst.

Sidor: < [1]  >
Skrivet av dubbeltur 1 aug 2011 08:34
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Så har SK gått i kvav.
Full satsning på VS är det som gäller nu. Hoppas många föredetta SK:are hittar hit.
VS blir vad vi gör den. till

--
dubbeltur

Skrivet av nyfiken 1 aug 2011 11:32
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Instämmer med dig, dubbeltur, när det gäller att satsa på VS!
Men jag vill göra ett tillägg:
Du, som vet hur man hittar en partner på internet, kan väl använda dina kunskaper för att öka möjligheterna här. Försök att få män intresserade av VS så det inte blir något liknande symöte av det hela.
Jag undrar om det är en manlig egenskap, som utvecklats efter hand,att inte våga ge sig ut och visa och fråga "här är jag! Gillar ni mig?".
Kvinnor tycks ha bättre utvecklad företagsamhet så vi hittar själva.

Skrivet av dubbeltur 1 aug 2011 12:34
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Nu sticker jag ut hakan!
Vi män kanske har lättare att "soffa" till oss. Tror män är mera av ensamvargar medans kvinnor är mera sociala. Självförtroendet kanske sviktar, problem med potensen. Vi kanske inte ser fördelarna med att få en ny familj på köpet tillsammans med kvinnan. Osv.

--
dubbeltur

Skrivet av nyfiken 1 aug 2011 16:10
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Om någon man är ensamvarg är det inte alltid för att han önskar vara det. Däremot kan det bero på sviktande självförtroende. Men det är en åkomma som även drabbar många kvinnor även om det inte verkar så i Forum. Man kan ju dölja osäkerhet genom att skriva när man är anonym.
Så potens och familj.
Förmodligen något som kan verka hämmande på lusten att ta initiativ till en ny bekantskap.
MEN!!! Det är väl inte något som måste tas med i början av en bekantskap??? Varför inte starta med att skriva till någon som inte verkar vara farlig.
Fast allra först gäller det ju att få männen att lämna soffan....
Och kom ihåg att när vi växte upp så fick vi lära oss att det är männen som ska ta initiativ och kvinnan som ska verka svårbedd.

Skrivet av nyfiken 2 aug 2011 12:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

När jag satt och letade bland "mina" citat för att hitta något till beskrivningen av mig själv fick jag syn på ett som passar i den här tråden.
"För att lyckas hos det motsatta könet bör man säga att man är impotent. Varje kvinna grips då av en oemotståndlig iver att motbevisa det." (Cary Grant)

Sidor: < [1]  >

* Forumstatistik

Vi har 2140 trådar med 18627 inlägg. 429 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".