Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vädret idag

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Vädret idag

Skriv ut
Visar inlägg 301 - 315 av 399.
Sidor: < 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 27  > »
Skrivet av Laura 26 jul 2014 17:14
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

Laura

(Medlem)

I går mullrade det uppe på Hallandsås, men här kom bara en snabb regnskur, som knappt blötte marken. Men det ska komma mera i morgon, hoppas verkligen det, jag har över 27 grader både ute och inne, min max-min-termometer talar om att jag haft 31.9 som mest utomhus, pust och stön...

Skrivet av Inaktiverad 5648 26 jul 2014 17:22
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Katter är toppen och speciella djur, mina två kattfröknar ger mig mycket glädje. Nu börjar tempen sjunka något men jag litar inte på eländet än, hehe.

Skrivet av Inaktiverad 5647 27 jul 2014 09:25
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Katter är mycket speciella.
Jag har haft många genom åren. Ingen är lik den andre.
En del soffpotatisar, en del griniga typer, kloka, rymlingar, finsmakare,så min dotters katt, ja ja någon gång då lusten faller på ska jag berätta om denna orädda katt som klådde upp räven och vaktar tomten, hon är snart 18 år.
Angående skogsbrand så slog hjärtat extra hårt då jag såg ett ungdomsgäng på minst 20 ungdomar dra upp på berget med fyllda ryggsäckar igårkväll, skogen går fram till ca 20m från huset, det blir kasteld från talltopparna om det tar sig.
Man vågar knappast sova, regnet kanske släckte värsta partydraget däruppe.
Nu är det torrt igen och jag hoppas på mer regn...Mvh/Sunny..

Skrivet av Borka 27 jul 2014 12:16
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

Idag säger SMHI:s prognos för sydöstra Götaland att det kan bli regn och åska, som kan bli kraftig i inre Småland, och på kartan finns ett åsktecken över Emmaboda så det kanske stämmer (om nu 7 mil från kusten räknas till inre Småland). Det pratas om åska även i morgon och temperaturer på 24 – 28 grader, just nu är det +25, halvmulet och vindstilla.

--
I grunden smålänning

Skrivet av Inaktiverad 5648 27 jul 2014 12:37
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5648

Här i Alingsås är det 31,5 och hot om åska, regn och annat elände, pust och stön.

Skrivet av Borka 29 jul 2014 21:21
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

Så kom då äntligen det efterlängtade regnet, med åtföljande åska. Det regn som formligen vräkte ned under c:a 1h gjorde nog större skada än nytta, för att inte tala om åskan, Jag var i affären när det brakade till och vi undrade var den slog ned, på väg hem såg jag att blixten hade delat ett äppelträd c:a 100 meter från affären och c:a 50 meter från en villa. Prognosen säger regn och åska hela morgondagen. Det är fortfarande lika varmt och fuktigt ute, +23 nu, så om prognosen stämmer lär det bli en blöt och ljudlig morgondag.

--
I grunden smålänning

Skrivet av dubbeltur 29 jul 2014 22:16
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Ja blöta behöver vi här i Avestatrakten, hoppas på onsdagen.
När jag var på väg hem från jobbet idag så såg jag kraftig rökutveckling i skogen efter Jularbo. Det brann längs banvallen, gnistbildning från bromsande tågset. Fullt pådrag av räddningstjänsten.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 31 jul 2014 15:57
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ingen "blöta" här ännu, det är mycket torrt i markerna. Nu är det dock bara 26 grader och friska vindar, så man har nog överlevt "fara för allmänheten" för den här gången. :-)

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 3 aug 2014 12:51
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

30 grader i skuggan och inget regn i sikte.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 4 aug 2014 15:48
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu har vi 34 grader här. Det är troligen augustirekord. Värmeböljor i augusti har förekommit förr, men det brukar stanna vid 30 grader - 34 är olidligt!

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 aug 2014 16:03
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

32+ här i Norrköping.
Ganska olidligt varmt, de säger det ska bli bättre i morgon 26+, men det tror jag först i morgon ifall det stämmer.
Jag minns en sommar då vi badade den siste augusti i en väldig värmebölja med 30+, dagen efter var det frost i gräset. Kan jag ha varit i 10 årsåldern? Men vi har provat många vädertyper i år från den kalla våren, till detta. Nu kan det få bli svalt......Mvh/Sunny..

Skrivet av dubbeltur 4 aug 2014 16:28
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Borlänge ligger insvept i rök från skogsbranden i Virsbo, 10 mil bort. Sotflagor singlar ner från himlen. Värmen är tryckande. Märklig upplevelse.

--
dubbeltur
Uppdaterat: 4 aug 2014 16:40  
Skrivet av Inaktiverad 5647 4 aug 2014 17:04
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Det är så otäckt, men det brinner över hela jorden stora skogsbränder. Men det låter apokalyptiskt med sotet som faller från himlen. Riktigt obehagligt.Måtte regnet komma till er snart....Mvh/Sunny

Skrivet av Bengt 4 aug 2014 19:21
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

måndag 4 augusti 2014, kl 16:28 skrev dubbeltur
Borlänge ligger insvept i rök från skogsbranden i Virsbo, 10 mil bort. Sotflagor singlar ner från himlen. Värmen är tryckande. Märklig upplevelse.

Jo, det är nu "uppgraderat" till "den största branden i Svensk historia" (och då ska vi komma ihåg att hela Sundsvall brann ner en gång). Tågtrafik är stoppad (mellan Västerås och Fagersta åtminstone), allt större byar evakueras nu, Ängelsberg och Västervåla just nu.

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 5647 4 aug 2014 19:31
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 5647

Läskigt och lite moment 22, för kommer åskan med blixtnedslag före regnet så blir det fler bränder. Men nu får vi hoppas att regnet kommer först och ganska mycket i lagom takt.Det blir kasteld som sprids från trädtopparna och slungas vidare till nästa träd. Svårt att rå på....Vi håller alla tummar...Mvh/Sunny..
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 27  > »

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".