Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Vädret idag

Inaktiverad 3534

Inaktiverad 3534
Det hoppas jag verkligen, men jag blir inte förvånad om det blir regn och blåst eller rent av snö (polisens önskeväder).
Själv väntar jag på det som tidningarna kallar ”Ryssvärme”. Jag bor c:a 38 mil söder om dig och här har det varit c:a 10 grader med regn och blåst (nordan). Jag stängde nyss fönstren och satte på värmen.
Valborg har bjudit på lite varierande väder de senaste åren (källa SMHI):
2011 drog en kallfront ner över landet med lokala regnskurar. Sent på kvällen var det på många håll i landet endast några plusgrader.
2010 ostadigt, hela landet täcktes av ett lågtrycksområde som i mellersta och norra Norrland gav både snö och regn. Norra Jämtland och södra Lappland fick omkring 25 mm i smält form. Över Götaland passerade ett område med regn och skurar, i de sydligaste delarna även med åska.
2007 bjöd visserligen på uppehållsväder i så gott som hela landet men var annars en kylig historia och dagstemperaturen orkade knappt över 15° någonstans i landet. Förhållandevis varmast var det i västra Götaland och västra Svealand.
2008 var det varmt i hela landet och så långt norrut som i Haparanda nådde temperaturen över 15° på dagen och kvällen blev sedan varm till många valborgsfirares stora glädje. På sina håll i södra Sverige föll även lätt regn under eftermiddagen och kvällen, framför allt i mellersta Svealand, sydöstra Götaland samt västra Skåne.
Sidor:

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.
- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.
Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".