Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Vädret idag

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Vädret idag

Skriv ut
Visar inlägg 106 - 120 av 399.
Sidor: < 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27  > »
Skrivet av Inaktiverad 3534 5 feb 2012 18:11
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Idag har vi haft "bara" -7, men blåst och det har känts mycket kallare än igår då det var -13 och lugnt. Småkallt inne också, men jag eldar i min kakelugn och får upp värmen.
Vid promenaden förbi Svandammen, som frusit, såg jag en massa glada barn med föräldrar, som åkte skridskor. Barnen trivs med snön och kylan och snart är det sportlov så även om jag vill ha värme nu så får jag väl unna dem snön och kylan över sportlovet i alla fall.

Skrivet av Bengt 23 feb 2012 15:59
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Känns som första vårdagen idag. Sol och ca 8 grader i skuggan. Skönt.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 27 feb 2012 22:45
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Sportlovsveckan har börjat med ett underbart väder här i Avestatrakten. Vistats ute både igår och idag. Solen ger en föraning om våren. Så mycket lättare allt känns helt plötsligt.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 15 mar 2012 16:44
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Jag tror våren kom av sig lite. Nu känns det kyligt här, det är lite snålblåst, mulet och 6 grader.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av dubbeltur 15 mar 2012 22:56
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

Bengt, kanske är det så att våren kommit på sig själv med att vara för tidig och därför hejdar sig.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 22 mar 2012 15:41
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu är nog våren här på riktigt i alla fall. 16 grader, riktigt behagligt, och det var ungefär lika bra igår.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Inaktiverad 3534 22 mar 2012 17:00
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Nyköping plus 16. Útomhuscaféerna var idag fyllda med vårlängtande människor!

Skrivet av Bengt 28 mar 2012 16:40
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Det bara regnar idag. Började efter lunch och nu syns det ingen ände på det.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 24 apr 2012 12:44
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Nu känns det som att våren är här på allvar. Vi har 14 grader nu mitt på dagen och fåglarna kvittrar glatt. Nu kan det väl inte komma något mer bakslag?

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Borka 25 apr 2012 22:41
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

Bakslaget kom redan idag. När jag vaknade var det ganska kyligt i sovrummet (stängde inte fönstret i går kväll), regnet piskade mot fönstret (vinden var nordlig).
Hoppas att det blir bättre efter Valborg.

--
I grunden smålänning

Skrivet av Bengt 29 apr 2012 14:29
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Men nu då, Borka, nu kan det väl ändå inte bli något mer bakslag? Vi har strålande försommarväder här just nu, 17 grader i skuggan. Verkar bli en ovanligt varm och fin Valborg i år.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Borka 29 apr 2012 22:13
  Skriv ut Direktlänk

Borka

(Medlem)

söndag 29 april 2012, kl 14:29 skrev Bengt
Verkar bli en ovanligt varm och fin Valborg i år.
/Bengt

Det hoppas jag verkligen, men jag blir inte förvånad om det blir regn och blåst eller rent av snö (polisens önskeväder).

Själv väntar jag på det som tidningarna kallar ”Ryssvärme”. Jag bor c:a 38 mil söder om dig och här har det varit c:a 10 grader med regn och blåst (nordan). Jag stängde nyss fönstren och satte på värmen.

Valborg har bjudit på lite varierande väder de senaste åren (källa SMHI):
2011 drog en kallfront ner över landet med lokala regnskurar. Sent på kvällen var det på många håll i landet endast några plusgrader.
2010 ostadigt, hela landet täcktes av ett lågtrycksområde som i mellersta och norra Norrland gav både snö och regn. Norra Jämtland och södra Lappland fick omkring 25 mm i smält form. Över Götaland passerade ett område med regn och skurar, i de sydligaste delarna även med åska.
2007 bjöd visserligen på uppehållsväder i så gott som hela landet men var annars en kylig historia och dagstemperaturen orkade knappt över 15° någonstans i landet. Förhållandevis varmast var det i västra Götaland och västra Svealand.
2008 var det varmt i hela landet och så långt norrut som i Haparanda nådde temperaturen över 15° på dagen och kvällen blev sedan varm till många valborgsfirares stora glädje. På sina håll i södra Sverige föll även lätt regn under eftermiddagen och kvällen, framför allt i mellersta Svealand, sydöstra Götaland samt västra Skåne.

--
I grunden smålänning

Skrivet av dubbeltur 1 maj 2012 07:44
  Skriv ut Direktlänk

dubbeltur

(Moderator)

1:a Maj och en fantastisk morgon med klarblå himmel. En hare tittade vaksamt på mig från åkern intill när jag drog upp rullgardinen.

--
dubbeltur

Skrivet av Bengt 1 maj 2012 21:14
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Ja, detta var en riktigt varm och solig första maj. Här har termometrarna så gott som nått 20 grader i skuggan (19,8 - 19,9) idag.
Dock är prognoserna hemskt dystra just nu. Det spås bara bli 1 grad på lördag och söndag, och börja sjunka redan i morgon. Hoppas de har fel.

/Bengt

--
Admin på Vi Seniorer

Skrivet av Bengt 3 maj 2012 10:58
  Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Fortfarande fint väder här. Sol och 13 grader klockan 11. Det ser inte ut att bli riktigt så illa som meteorologerna förutspådde i tisdags, kanske inte kallare än 10 grader mitt på dagen i Mälardalen.

--
Admin på Vi Seniorer
Nästa inlägg

Sidor: < 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 27  > »

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".