Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

Sök på Vi Seniorer

Annonser o tips

* Åldrar

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Åldrar

Skriv ut
Visar inlägg 16 - 18 av 18.
Sidor: < 1 [2]  >
Skrivet av Karinaf 5 jan 2014 13:03
Föregående inlägg   Skriv ut Direktlänk

Karinaf

(Medlem)

Nog känner jag att jag blivit äldre och det är okej på många sätt. Det gäller bara att vänja sig vid alla förändringar det innebär. En del förändringar upplever jag som positiva och andra som negativa och ofta uppstår det situationer då jag blir påmind om det.
Det här med att skaffa nya vänner t ex kan vara problematiskt. Speciellt om en dessutom har flyttat lite. Det är svårt att tränga sig in och känna sig hemma i ett redan etablerat sammanhang. Ofta blir det att en hittar nya vänner på sin arbetsplats, om en fortfarande arbetar, eller genom familjen. Barnen gifter sig och en börjar kanske umgås lite med deras svärföräldrar t ex.
Sen är det det här med alla nya medier, på gott och ont, facebook t ex där ju alla tror att alla andra tror att de är:)
Naturligtvis är väl mycket upp till en själv. Att se möjligheterna. Jag ser fram emot att bli pensionär. Att kunna göra vad jag vill med min tid. Det känns både spännande och lite skrämmande.
Nu hamnade jag kanske lite utanför ämnet. Frågan var ju när blir en gammal:)Om att bli gammal är synonymt med att bli marginell, utanför, isolerad och tråkig så har det ju väldigt lite att göra med åldern. Om man däremot syftar på hur många år man har levat så är ju det här med att bli gammal, vara gammal enbart positivt:) Men det är klart, det beror ju på, spm någon sa, HUR man blir/är gammal:)
Nu pockar någon på min uppmärksamhet här IRL så jag får återkomma till detta intressanta ämne
Karinaf

Sidor: < 1 [2]  >

* Forumstatistik

Vi har 2149 trådar med 18671 inlägg. 434 (20%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".