Vi Seniorer för 55 plus. Tips från Google: Guldmedlem slipper se denna annons!

Öppna
* Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis »   Glömt lösenordet?

  Sök på Vi Seniorer

  Annonser o tips

* Höst

Forum > Allmän diskussion > Allmänt > Höst

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 15 av 16.
Sidor: < [1] 2  > »
Skrivet av dubbeltur 11 sep 2012 20:06
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Höstmörkret kortar dagen, kl 20.00 och redan becksvart. Jag tycker det var nyss som jag inväntade sommaren.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Bengt 23 sep 2012 22:18
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Ja, nu har hösten kommit riktigt, det känns. Även träden har känt av det, de känsligaste börjar få gulnade löv.
Jag hoppas dock på en mild vinter i år (men det gör jag i och för sig varje år :)).
Är det fler som sett några "höst-tecken"? Eller känt något i kroppen kanske?

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av dubbeltur 24 sep 2012 12:54
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Morgonfrost i gräset när jag hämtar tidningen.
Skördetröskorna jobbar långt efter mörkrets inbrott.
V-formationer på himlen med åtföljande oväsen.


--
dubbeltur
 
Skrivet av tigrib 24 sep 2012 19:47
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt tigrib

tigrib

(Medlem)

Här hos mig i Roslagen har det regnat, regnat och åter regnat halva sommaren och halva september. En dag när jag tittade ut över vårt koloniområde med odlingslotter såg det ut som ett risfält i Kina. Helt vattentäckt, med stjälkar som stack upp här och där. Det tog 2 dagar innan det sjönk undan. Två gånger hände detta. Många av mina potatisar ruttnade och morötterna gillade inte heller att ha det så blött om fötterna. Men mördarsniglarna lever gott. Jisses vad många dom blivit. Pust och Stånk, det låter som livet är en pest. Men så är det ju inte. Torka kanske hade varit ännu värre??
Nu har jag börjat höstgräva min hårda lerjord och har börjat planera i tankarna hur jag ska disponera lotten nästa år. Kollar just nu i en katalog om rosor. Ska nog satsa på några nya klätterrosor.
 
Skrivet av tigrib 24 sep 2012 19:50
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt tigrib

tigrib

(Medlem)

Hoppsan, det märks att jag är ringrostig här. Ovanstående borde jag naturligtvis ha skrivit under rubriken Hem, Hus och Trädgård.
 
Skrivet av Bengt 24 sep 2012 19:55
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

måndag 24 september 2012, kl 19:50 skrev tigrib
...Ovanstående borde jag naturligtvis ha skrivit under rubriken Hem, Hus och Trädgård.

Det är bra att du observerar kategoriindelningen, men i detta fall blir det OK ändå - blir så ibland att det går över gränserna en del, och den här tråden handlar ju om hösten generellt så då blir det ju även rätt med lite om höstarbete i trädgården.
Vad gör ni andra om hösten? Och vad tycker ni om hösten, förresten?

/Bengt



--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av nyfiken 28 sep 2012 13:39
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

nyfiken

(Medlem)

Jag väntar fortfarande på Våren och Sommaren 2012. Vid närmare eftertanke så har inte sommaren 2011 visat sig heller.
Nu är det höst och nederbörden kommer i form av regn på de flesta ställena men hur kommer det att bli senare om mängden är densamma men det blir snö i stället? Här på västsidan tror de som är inblandade i snöröjningen att snö försvinner av sig själv om man inte stör den. Vilket den inte gör!
Förhoppningsvis ses vi till våren....
 
Skrivet av tigrib 28 sep 2012 19:03
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt tigrib

tigrib

(Medlem)

Kul vinkling, nyfiken! Håller med dig om att sommaren 2012 inte kom fram nån gång, den låg väl och tryckte nån annanstans .... Trodde en kort stund att den skulle komma i september, men icke sa Nicke.
Man får väl göra som smålänningarna gör när det regnar:
Man låter det regna! :-)
Vad som göms i snö kommer fram i tö.
 
Skrivet av Bengt 1 okt 2012 11:21
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Och nu gick vi just in i den verkliga höstmånaden, Oktober. Mörkt och blött är det just nu, men man får hoppas på fina höstdagar med hög luft snart.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Inaktiverad 3535 4 okt 2012 10:42
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3535

Vi i Gbg har inte fått frost ännu, men det dröjer inte många dagar till och så sitter vi här hela vintern och bakom oss lämnar vi en dålig sommar.
 
Skrivet av dubbeltur 4 okt 2012 13:20
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt dubbeltur

dubbeltur

(Moderator)

Här i Avesta har vi haft några lätta frostnätter men bara på öppna ytor. Rabattblommorna har klarat sig.


--
dubbeltur
 
Skrivet av Bengt 9 okt 2012 12:25
  Skriv ut Direktlänk
Avatar, Porträtt Bengt

Bengt

(Admin)

Nu är det riktigt höstrusk. 7 grader mitt på dagen, duggregn i luften och ganska blåsigt. Usch, när det är så här är hösten inte trevlig. Väntar på en bättre period med fina höstdagar.

/Bengt


--
Admin på Vi Seniorer
 
Skrivet av Inaktiverad 3534 9 okt 2012 22:09
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Inaktiverad 3534

Dagen har varit regnig, blåsig och ruggig. Däremot var lördag, söndag och måndagen precis så som jag vill att hösten ska vara, klar luft, sol och fina färger. Nu hoppas jag på fler sådana dagar och det ser hoppfullt ut enligt senaste väderrapporten!
 
Skrivet av Anita 12 okt 2012 14:43
  Skriv ut Direktlänk
Ingen bild

Anita

(Guldmedlem)

Nu har hösten visat sig sina allra bästa sidor i 3-4 dagar.
Stråland sol från en klarblå himmel
Inte en regndroppe så långt ögat nått
Inte ens ett löv har ringlat sig ner till marken.
Dessutom fick jag en färjsprakande promenad
Men säg den glädje som vara?
I morgon lördag en annan dag och ett annat väder enligt SMHI
 

Sidor: < [1] 2  > »

* Forumstatistik

Vi har 2078 trådar med 18339 inlägg. 404 (19%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Vanliga frågor
- Synpunkter.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

  Annonser

 

* Länktips

Vi Seniorer tar emot vissa länkvänner, se sidan "Länkar".